Exact în urmă cu un an, primarul Timișoarei de la acea oră, Nicolae Robu, îl ducea pe ministrul Transporturilor de atunci, Lucian Bode, pe teren, la Moșnița, și încerca să îi forțeze mâna, punându-l în fața unui fapt împlinit: Drumul Boilor există deja și centura vine ”peste”, deci cei de la Transporturi să facă sensul. Mișcarea nu a ținut și a fost nevoie de intervenția actualului ministru, Cătălin Drulă, pentru rezolvare. Între timp, Bode a devenit ministru de Interne, iar lucrările au fost deblocate în sfârșit.
Constructorii de la Tirrena Scavi pot în sfârșit să se apuce de lucru și să facă un sens giratoriu la intersecția Centurii Sud cu Drumul Boilor, aceasta după ce Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire etapa a II-a, aferentă lucrărilor aflate pe amplasamentul suplimentar din coridorul de expropriere al variantei de ocolire Timișoara Sud, conform H.G. nr. 1072/2020 și a deciziei de expropriere nr. 397/19.02.2021. Astfel, antreprenorul Tirrena Scavi va putea demara lucrările în zonele expropriate suplimentar (sensuri giratorii, relocări de utilități).
Problema de acolo a devenit epică, dacă nu ridicolă, după ce administrația Robu a realizat Drumul Boilor peste proiectul centurii, trăgând rapid un strat de asfalt pe șoseaua primăriei, special ca atunci când ministrul Transporturilor a venit pe 3 iulie 2020 în vizită pe șantier. Lucian Bode să i se prezinte drumul deja asfaltat la pachet cu ”sugestia” lui Robu ca cei de la CNAIR să scoată ei bani din buzunar și să facă sensul giratoriu care, de fapt, nu exista în proiectul inițial. Pentru ca ridicolul să fie absolut, asfaltul de pe Drumul Boilor exista doar în zona unde se intersecta cu centura, nu și în stânga sau dreapta.
”Mișcarea” nu a ținut, și un an de zile problema a fost blocată. Rezolvarea a venit de la noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă
Revenind la lucrările de pe șantier, pe câteva porțiuni din zona DN 59 – Chișoda, zona Moșnița Nouă – Drumul Boilor și în zona Ghiroda (conexiune cu centura de nord și DN 6) a început realizarea structurii rutiere: umpluturi cu pământ, așternere de balast, după care va urma piatra spartă și, ulterior, straturile de asfalt. Continuă decopertările terenului în zona localităților Chișoda și Giroc, relocările rețelei Transgaz din zona Moșnița Nouă și lucrările specifice pentru podul peste Bega, la Ghiroda, pasajul peste calea ferată din zona localității Utvin, precum și lucrările la podețe.
Comentarii prin facebook