Consiliul Județean Timiș lucrează în această perioadă la realizarea unei strategii care să ofere direcția de dezvoltare a pistelor de ciclism din județ. Se poartă discuții cu primarii, iar vicepreședintele CJT, Cristian Moș, vorbește despre întâlniri cu cei de la Apele Române sau de la CFR, de aceste două instituții fiind legat viitorul pistelor. El își dorește ca acestea ar urma să fie amenajate pe căi ferate neutilizate sau pe marginea râurilor.
Deocamdată, discuțiile cu primarii sunt în curs.
”CJT a bugetat o strategie pentru piste de biciclete. Au o utilitate de transport, de la casă spre muncă, dar și pentru cicloturism. Pentru a acoperi toate ariile de interes, am început discuții cu cele 99 de primării din Timiș, au fost invitate să spună cum doresc ei să arate județul la nivelul pistelor de biciclete. Pentru că ei cunosc cel mai bine nevoile din teritoriu. Nu ne dorim o strategie care vine de sus și e doar implementată și spune se face așa și așa. Această strategie va defini o hartă care va defini pe unde vor merge pistele din Timiș”, a declarat vicepreședintele CJT în cadrul unei emisiuni a postului de televiziune Tele Europa Nova.
Conform lui Moș, Consiliul Județean Timiș dorește realizarea unei legături între toate cele 99 UAT-uri din județ, dar și cu zonele turistice. Din primele discuții, fiecare primărie are propriile viziuni legate de aceste piste, despre modul de utilizare.
”Timișoara și periurbanul au anumite interese legat de aceste piste, ei doresc să lege Timișoara de localitățile periurbane. Ei doresc să existe acele parcări la intrarea în Timișoara unde să poți să îți lași mașina și să iei bicicleta, ei își doresc să poți să ajungi cu bicicleta din orice localitate să ai legătură cu un mijloc de transport în comun. Altele își doresc altceva. Dau exemplu zona Făgetului, acolo este o zonă turistică cu potențial imens, iar dorința lor este să aibă piste lângă lac, să ghideze cetățenii spre acele zone”, mai spune Moș.
El vine cu o viziune nouă legată de locația pistelor, iar propunerea cea mai interesantă se referă la amenajarea acestora pe căile ferate dezafectate.
”Vom avea săptămâna viitoare discuții cu reprezentanții celor care investesc în domeniul turismului, avem nevoie și de părerea lor. Am început discuții cu cei de la Apele Române, cu cei de la Romsilva, am început discuțiile cu CFR. Pentru că în țările dezvoltate, cu piste de biciclete, acestea s-au făcut pe liniile de cale ferată dezafectate, pe albiile râurilor. Putem să găsim pe unde mergem cu aceste piste. Nu mi doresc ca pistele de biciclete din Timiș să fie pur și simplu niște piste, lângă un drum județean sau un drum național, pentru că nu sunt în siguranță”, mai spune oficialul.
De asemenea, Moș ne mai informează că el știe că Uniunea Europeană nu va mai finanța investiții pe drumuri județene sau naționale, ci pe drumuri de biciclete.
”Uniunea Europeană nu va mai finanța drumurile județene, durmurile naționale. Ci va avea o linie de finanțare special creată pentru transportul verde, pentru infrastructura verde, de velo”, a mai subliniat Moș.
Comentarii prin facebook