Viceprimarul Ruben Lațcău ne anunță că doar 15% dintre străzile orașului vor intra în sistemul TimPark în noua variantă. Deocamdată, pentru că odată cu amenajarea de noi parcări, adică marcarea lor cu vopsea pe asfalt, sistemul va fi extins. O altă veste bună e că la Timișoara nu se vor licita locurile de parcare așa cum e în alte orașe.
Toate aceste informații au fost furnizate în cadrul celei de a doua dezbateri online pe tema sistemului de parcare, acum primăria își poate impune noua variantă de taxare.
Cele mai importante modificări ale regulamentului vizează zona centrală. Oamenii pot veni cu mijloacele de transport public ajungând în centru, deci nu e nevoie să vină cetățenii cu mașina până în zona zero. Desigur, conform noii viziuni sănătoase a garniturii administrative actuale se poate utiliza și bicicleta.
În zona 0 nu se vor mai emite abonamente, pentru a descuraja staționarea pentru perioade foarte lungi de timp, permițând astfel, cât mai multor șoferi să folosească același loc de parcare. În zona centrală, se va parca doar la oră și costul parcării va crește de la o oră la alta, în plus, taxarea se va face pânp la orele mici ale serii. De asemenea, pentru aceste locuri de parcare/staționare, perioada de taxare este cea mai lungă: luni – duminică între orele 08,00 – 20,00 – cu taxă; orele 20,00 – 8,00 – fără taxă.
Sistemul TimPark se va extinde doar pe străzi pe care sunt amenajate sau marcate locuri de parcare, adică 15% din străzile orașului, iar în restul orașului parcarea va fi gratuită. Dar, TimPark se va extinde și pe alte străzi.
„Intenția este ca toți banii adunați prin Timpark să meargă spre construcția de noi parcări. Valorile de trafic s-au dublat față de anul 2000, este o creștere spectaculoasă a numărului de mașini în Timișoara. Numărul de locuri de parcare a rămas relativ același, iar tarifele sunt neschimbate din 2012. În schimb, au crescut comunele periurbane, unele au 30.000 de locuitori, sunt de mărimea unui orășel. Nevoia de parcare în centru și în cartiere a crescut în acești ani”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Cel mai scump tip de abonament va fi cel „Combinat pentru Zonele I + II + III”, care oferă posibilitatea de a parca în întreg orașul cu excepția zonei centrale și are un preț de 2,59 lei/zi (respectiv, 72 lei/lună sau 777 lei/an). În ceea ce privește opțiunea de a parca în zonele rezidențiale care fac parte din sistemul Timpark, cei care fac dovada că locuiesc în interiorul perimetrului de aplicare a sistemului de taxare, au la dispoziție Abonamentul Rezident, pentru un singur autovehicul/persoană, pentru a permite cât mai multor persoane accesul la locurile de parcare/staționare disponibile în cartiere. Pentru ca aceia care cumpără abonamentul „Rezident” să găsească un loc de parcare/staționare cât mai aproape de domiciliu, Primăria Timișoara a împărțit zonele tarifare roșie (I), galbenă (II), și albastră (III) în subzone tarifare (litera de început a subzonei definind zona tarifară, spre exemplu litera R din denumirea subzonei semnifică că acea subzonă se regăsește în zona roșie), luând în considerare mai multe criterii: numărul de locuri de parcare, gradul de aglomerare (dacă în acea subzonă sunt mai multe blocuri decât case individuale) etc.
„A fost o discuție legată de tarife, dar adevărul este că Timișoara are unul dintre cele mai ieftine tarife din țară. În zona centrală tariful va fi 4 lei ora, la Cluj este 8 lei ora, iar la Brașov o oră de parcare costă trei lei în zona centrală. Obiectivul nu este de a ajunge la un cost foarte ridicat, ci de a actualiza tarifele, sunt doar niște ajustări cu inflația”, a mai declarat Lațcău.
Persoanele cu dizabilități vor avea la dispoziție un abonament special care este gratuit şi le oferă drept de staţionare, în toate zonele de tarifare, inclusiv în zona centrală (Zona 0), pentru a le facilita accesul la servicii medicale, culturale și la o mai bună integrare socială. De acest tip de abonament vor beneficia și părinții copiilor minori încadrați într-un grad de handicap, respectiv persoanele angajate ca asistenți personali ai persoanelor încadrate într-un grad de handicap grav cu asistent personal.
Comentarii prin facebook