Aproximativ 22 de kilometri din lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva sunt ca şi finalizaţi, arată informaţiile Asociaţiei Pro Infrastructură, stadiul fizic al lucrărilor fiind la 95%. Din păcate, continuă eforturile depuse de antreprenorul care se ocupă de acest şantier la Dealul Lilecilor, în zona nodului de la Şoimuş, unde lucrările sunt de amploare.
Eforturile depuse de cei de la UMB, constructorul lotului 4 din autostrada Lugoj – Deva se văd cel mai bine în zona Dealului Liliecilor, o porţiune mică din acest lot, dar care dă bătăi mari de cap firmei constructoare. Asociaţia Pro Infrastructură a prezentat o serie de imagini realizate de un membru al organizaţiei pe acest şantier, iar acestea arată că lucrările sunt aproape finalizate pe restul lotului, cu excepţia acelei porţiuni dificile.
Acolo a fost necesară „tăierea” dealului pentru a se realiza rambleul drumului, acolo unde va fi turnat asfaltul autostrăzii. Se avansează la terasamentele din pământ armat, taluzări și la lucrările hidrotehnice, spun cei de la Pro Infrastructură. „Din păcate, faimosul versant dă bătăi de cap în continuare. În weekend a avut loc o nouă alunecare. Cert este că va fi nevoie de întreținere atentă și constantă a sistemului de scurgere a apelor pluviale și a plaselor de protecție mult timp după inaugurarea probabilă din această toamnă”, a anunţat Asociaţia.
Având în vedere situaţia de pe teren, organizaţia care monitorizează marile probleme de infrastructură din România solicită din partea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o analiză obiectivă a riscurilor de alunecări de teren şi de căderi de pietre de pe versantul respectiv, pentru o mai bună siguranţă a şoferilor, atunci când drumul va fi deschis circulaţiei.
Foto: Asociaţia Pro Infrastructură.
Comentarii prin facebook