Interacțiunea cetățenilor cu municipalitatea timișoreană se va schimba total în perioada următoare. Primăria Timișoara a obținut o finanțare europeană nerambursabilă de patru milioane de euro, cu ajutorul căreia va realiza un portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.
Proiectul ”Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.
”Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria și cele din mediul privat pe care cetățeanul le folosește este uriaș. Procedurile și interfețele actuale din primărie sunt depășite și greu de actualizat. Aceasta este prima finanțare din fonduri europene pentru digitalizare, pe care o câștigă primăria și ne va înlesni următorii pași către acel concept de portal unic și intuitiv care va fi fața relației cetățeanului cu administrația locală. Trebuie să facem saltul spre soluții tehnologice actuale, care ne ușurează munca și sunt intuitive. Doar luând decizii tehnice inspirate vom putea ajunge și noi la nivelul serviciilor digitale moderne, în următoarea perioadă”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Al doilea pilon al e digitalizarea arhivei.
„În 2022 încă se printează tot, asta e o problemă. Digitalizăm 5000 de bibliorafturi, toate vor fi scanate și arhivate digital”, a mai spus Fritz.
Toate textele documentelor incluse în arhivă vor putea fi ușor de vizualizat și de căutat conținutul lor.
Un al treilea pilon se referă la relația directă cu cetățenii. Momentan, administrația publică locală interacționează cu persoanele fizice și juridice atât fizic cât și prin intermediul unor platforme online, însă navigarea și găsirea unor informații sau servicii sunt greoaie. De asemenea, modurile de prezentare ale informației nu sunt întotdeauna intuitive. Administrația a început din 2020 migrarea unor funcții și informații pe microsite-uri precum cel pentru covid-19, prezentarea bugetului local, transparența plăților făcute de administrație ori înscrierea pentru locurile la creșă.
Rezultatele proiectelor care vor fi realizate prin această finanțare includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).
Perioada de implementare depinde de finalizarea caietelor de sarcini și a procedurilor de achiziție. Perioada maximă de implementare pentru această finanțare este 31.12.2023.
Comentarii prin facebook