Calitatea slabă a spaţiilor de servicii existente pe autostrăzile din România urmează să se schimbe, guvernul pregătind modificarea legislaţiei în domeniu. În prezent, benzinăriile instalate în aceste spaţii sunt clădiri provizorii, care oferă un număr limitat de servicii pentru cei care opresc aici.
Astfel, un proiect de modificare a OUG 84/2003, ce reglementează activitatea CNAIR, este pregătit de Guvernul Orban. Potrivit acestuia, ”se urmărește crearea cadrului legal necesar pentru asigurarea, în regim de concesiune, a serviciilor aferente desfăşurării traficului rutier, inclusiv cele utilizării stațiilor de încărcare pentru vehiculele cu motoare electrice, precum şi a altor activităţi economice”.
În prezent, cele existente „oferă utilizatorilor un nivel minim de servicii (staţii mobile de distribuţie carburanţi şi comercializarea de produse alimentare şi non alimentare), prin urmare trebuie luate măsurile necesare prin care aceste spații să funcţioneze conform destinaţiei lor şi să îndeplinească cerinţele din standardele europene în privinţa dotărilor şi serviciilor oferite, în scopul asigurării confortului participanţilor la trafic şi creşterii siguranţei circulaţiei rutiere”, se mai arată în proiect.
Conform proiectului, vizate sunt şi autostrăzile din zona de vest a României: Autostrada Arad – Timișoara, Autostrada Timişoara – Lugoj, Autostrada Lugoj – Deva, lot 1, Autostrada Lugoj – Deva, lot 2, între Traian Vuia și Margina, respectiv Autostrada Lugoj – Deva, lot 4.
Benzinăriile funcţionau în clădiri provizorii, pentru că cei de la Compania de Drumuri nu puteau oferi contracte permanente, întrucât autostrăzile proaspăt inaugurate erau în perioada de garanţie.
Comentarii prin facebook