O chestiune elementară a fost descoperită doar acum de specialiştii din Primăria Timişoara. Aceştia au avut nevoie să ajungă până la momentul licitaţiei pentru execuţia viitorului pod peste Bega de pe strada Jiul pentru a constata că investiţia nu „încape” pe unul dintre maluri din cauza construcţiilor existente.
Acum, Consiliul Local Timişoara a aprobat constituirea unei comisii care să negocieze cumpărarea construcţiior existente în acel loc, aparţinând unei entitiăţi private, Consilierii locali au votat vineri, un proiect de hotărâre care prevede; „împuternicirea Comisiei de Negociere cu Terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara în vederea cumpărării construcţiilor situate în spl. Tudor Vladimirescu 16A afectate de construirea podului din str. Jiul”.
Ce stă în spatele acestei denumiri pompoase? A explicat chiar primarul Nicolae Robu. Acolo e terenul primăriei, dar şi un proprietar al unor construcţii, un bazin şi un teren de sport, iar construcţiile trebuie cumpărate pentru a fi demolate, acel proprietar avînd drept de utilizare a terenului atât timp cât construcţiile există.
„La podul Jiul avem tot ce trebuie pentru a da drumul la licitația de execuție, am primit proiectul ieri și ne mai lipsește o reglementare a terenului. Pe malul stâng al Begăi este o bază sportivă cu câteva construcții. Podul trebuie să treacă, calea de acces trece exact peste o parte afectată de construcții. Terenul e al nostru, dar construcțiile sunt ale unui proprietar privat care are drepturi asupra terenului, atât timp cât există construcția. Noi am avut litigii, recent am avut și o discuție cu acel proprietar și am stabilit să soluționăm amiabil lucrurile, pentru că orașul are nevoie de noi poduri. Iar soluția este să cumpărăm construcția. Ce însemnă construcția mai bine zis, acel bazin care e nefolosit, construcție e și stratul de bitum rămas în paragină, care cândva a fost teren de joc, se cheamă construcție tot ce a fost făcut pe terenul respectiv de mâna omului. Este o suprafață mică, dar ne afectează o parte din traseu și dacă nu rezolvăm problema, nu putem să trece la execuție. Trebuie să mergem pe varianta asta. Comisia de negociere cu terții își va face datoria, este vorba de o suprafață foarte mică”, a declarat în plen Nicolae Robu.
Potrivit studiului de fezabilitate, construirea podului Jiul peste Bega costă aproape 23 de milioane de lei, inclusiv TVA, iar lucrările ar trebui finalizate în 18 luni, din momentul demarării lor. Podul Jiul va avea o lungime totală de aproape 120 de metri, iar sursa de finanțare va fi bugetul local al Primăriei Timișoara
Comentarii prin facebook