Şi în acest an, turismul românesc va fi vedeta concediilor românilor. În ciuda aparenţelor, românii mai au încredere în oferta autohtonă, iar 80% din totalul afacerilor în domeniu se face pe plan local. Voucherele de vacanţă ale bugetarilor umflă la maxim buzunarele operatorilor, am aflat la Târgul de Vacanţe de la Timişoara.
Hotelurile care îşi amenajează spa-uri, dar mai ales staţiunile balneare sunt cele care fac să meargă afacerile în turismul românesc. Nu vizitele în străinătate realizează vânzările agenţiilor româneşti de specialitate, ci acest turism intern. Oamenii nu sunt dornici neapărat să se plimbe şi să viziteze diferite obiective, ci să stea cu picioarele înmuiate în apa termală sau să aibă parte de saună şi masaje relaxante. De la această categorie de turism vin creşteri de milioane de euro anual, spune Lucia Morariu, conducătorul agenţiei Eximtur.
„Peste 80% din afaceri e reprezentat de turismul intern, să ştiţi că românii călătoresc foarte mult. Pe seama turismului romînesc se înregistrează creşteri anuale de zece milioane de euro. Costul unui pachet în turismul românesc este de 170 de euro, unul afară costă mult mai mult. Se caută vacanţe altternative, spa, oamenii fac şi trei vacanţe în România pe an, în medie. Merge foarte bine şi se caută turismul balnear. Voucerele de vacanţă au adus sute de milioane de euro, a dus la o explozie în turism”, a declarat Lucia Morariu.
O staţiune de mărimea Băilor Felix a ajuns să vândă sejururi la acelaşi nivel ca şi una de pe litoralul românesc.
„Pe turismul intern se caută hotelurile cu spa, balnearul creşte foarte mult. Băile Felix vinde la fel de mult ca şi Mamaia la Marea Neagră. Avem Felix, Herculane, Sovata, Amara, plus că sunt şi unităţile independente. Merge bine şi Bucovina. Noi cerem, ca şi tour operatori, să ne dea ofertele, să le putem promova”, a mai spus Morariu.
Există şi cereri pentru turismul „clasic”, cel în care se vizitează diferite obiective. Se organizează deplasări pentru vizitarea obiectivelor istorice, cu cazare, masă şi transport incluse, rămân atractive zona Bucoveinei, Maramureşul sau Delta Dunării, mai spun rerprezentanţii firmelor de turism.
În acest sfârşit de săptămână, la Timişoara are loc Târgul de Vacanţe, unul dintre cele mai importante evenimente de gen din România. Ca dovadă că turismul intern este atractiv, la eveniment este prezent şi un stand al celor din conducerea judeţului Suceava, Bucovina fiind promovată ca şi destinaţie turistică, direct, clienţilor.
Comentarii prin facebook