Alfred Simonis discută pe problema prețului microbuzelor: ”Ale noastre au făcut obiectul unei licitații, și cel mai mic preț a fost declarat câștigător”

Consiliul Județean Timiș a aprobat, luni, lista comunelor din Timiș care vor beneficia de 25 de microbuze școlare achiziționate prin intermediul Administrației Fondului de Mediu. Subiectul acestor microbuze a devenit un excelent subiect de abordat, așa că nici acest proiect de hotărâre nu a putut să scape de atenție.

Marcel Mihoc, de la AUR a fost interesat despre cât costă aceste autobuze, pentru că a citit în presa națională că ar fi fost probleme cu sumele alocate.

I-a răspuns, pe larg, Alfred Simonis, președintele CJ Timiș, care a subliniat că au fost cumpărate pentru județ microbuze cu 16 locuri, de la un producător de top, cu dotări pe măsură. S-au făcut comparații de preț între microbuze cu 8 locuri, față de microbuze cu 16, e normal să fie diferențe, a subliniat liderul CJT.
”Subiectul acesta al microbuzelor este unul care despre care consultanți spun să nu trebuia să vorbești nimic, pentru că s-a creat deja o percepție publică, însă vreau să administrația noastră n-ai nimic de-a face cu achiziția acestor microbuze. Ele au fost făcute în alte administrații. Însă chiar și așa, faptul că în România compară microbuz de 16 pre plus unu de un brand de lux, cel mai de lux brand de microbuze din lume cu alte microbuze de opt plus unu care sunt la un brand la limita inferioară a clasamentului acestora e incorect. E ca și cum cum compari un bolid de lux, ultimul model dintr-o clasă, cu un Logan. Totuși, sunt niște diferențe care trebuiesc văzute atunci când vedem tarifele. Eu vă spun că mi-e greu să cred că 15-16 consilii județene cu președinți de culori diferite, toți au avut o înțelegere cu cineva care nu știu ce vindea, că e posibil ca cineva să fi avut un slot pe România și să fie singurul care putea livra și asta a crescut prețurile, asta nu exclud. Dar asta n-are nimic de-a face nici cu fosta administrație și nici alte administrații prin România, așa ca și chestiune, ca să fim totuși complet sincer până la capăt”, a spus Simonis, în plen.

El a vorbit și despre microbuzele cumpărate în Timiș. E normal să fie mai scumpe, pentru că au 16 locuri, nu opt, a subliniat acesta. ”Microbuzele noastre că am verificat, și cele 29 plus patru, distribuite în vară și cele 25 de acum, din care patru sunt luate de de noi din economii, au făcut obiectul unei licitații, și cel mai mic preț a fost declarat câștigător. E adevărat, a fost și singurul, dar în momentul în care ai niște bani pe care trebuie să-i cheltuiești până la final de an și o singură firmă îți vine să-ți vândă microbuzele, având în vedere că e posibil să fi fost singura care avea lotul pe România, asta nu exclud. Și asta ar putea fi obiectul unei anchete, ca cineva să verifice de ce cineva știu ce urmează să se întâmple. Știți cine a făcut PNRR-ul, că nu l-am făcut eu. Adică putem discuta despre subiectul ăsta. Dar în ceea ce privesc achizițiile făcute, CJ Timiș, cu siguranță, și de fosta administrație și de actuala, au fost selectat cel mai mic preț, cât de mare acesta într-adevăr, trebuie comparat cu ce? Cu opt plus unu, cu o mașină simplă. Astea sunt 16 plus unu, brandul de lux, dacă doriți, la microbuze cu dotări la maxim. Dacă comparăm achizițiile din România sau din altă parte pe același tip de microbuz, evident că dacă se constată că e mai ieftin, suntem dispuși să întrebăm și noi de ce și să răspundem dacă e cazul, dar majoritate acestor oferte în țară au fost de la un singur ofertant, Alții n-au venit. Asta poate să ne două lucruri că prețul corect, pe de o parte, pe de altă parte, că poate cineva a avut exclusivitate în România pentru acest tip de microbuze negociate cu producătorul, de acum cu foarte mulți ani. Și atunci ai posibil ca prețul să fie mai mare decât ar trebui”, a mai subliniat președintele CJT.

Achiziția de microbuze va continua în Timiș. Dacă vor fi tot hibride sau clasice, aici se pune problema, spune Simonis. ”Noi vom mai achiziționa microbuze în anul acesta și în anii următori, pentru că am satisfăcut două, trei-patru școli speciale și vreo 50 de comune din 99. Să știți că presiunea e pe toate și în fiecare voi cumpăra. Rămâne să discutăm dacă le mai vrem hibride sau nu, pentru că sunt de două ori mai scumpe și primim exclusivități, sau vin firme care au exclusivitate la asta. Dacă-l iei pe motorină, s-ar putea să-ți fie mai multe competitoare,  și să-i să fie unu aproape de adevăr. Așa comparăm”, a mai declarat președintele CJT.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

George a spus: (decembrie 15th, 2025 at 14:39 )

Ce-i trebuie chelului? Tichie de mărgăritar. „Astea sunt 16 plus unu, brandul de lux, dacă doriți, la microbuze cu dotări la maxim.” Domnul Simonis a uitat să ne comunice cât a fost comisionul, cum a fost întocmit caietul de sarcini și de ce am avut un singur ofertant. Dar poate ne informează Dan, într-o postare cu gust de rahat.

Dan a spus: (decembrie 15th, 2025 at 14:40 )

Daca Nordis 3, poreclit si Freddy, nu era mare hot, oare ar fi avut sanse sa ajunga sef in PSD?
De ex., la faza cu autobuzele, daca ar fi fost cistit ar fi spus: „da, se pot aranja foarte usor licitatiile, dar eu nu am facut-o”. In schimb a venit cu abureli ca a facut licitatie, deci e totul corect.

antiProstie a spus: (decembrie 15th, 2025 at 15:32 )

Ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns! Adică Mihoc (omul lui Simonis) infiltrat la AUR ca să îl ajute la nevoie…îl întreabă pe Freddy ceva care o dă cu manta că „nu eu am făcut PNNR-ul”. Păi domnule Simonis, problema nu este cine a făcut PNNR-ul ci de ce se măsluiesc licitațiile. Prețuri umflate care se transformă în bani pentru partid. Dar …nimic nou sub soare. Și apropo de PNNR, poate explică tovarășul Grindeanu cum a pierdut finanțarea din PNNR pentru 3 din cele 4 tronsoane pentru linia CF Caransebeș-Arad. Era mare ministru la transporturi când a organizat „licitațiile” cum a știut el mai bine. Bine pentru el și PSD.

Dan A. a spus: (decembrie 15th, 2025 at 17:26 )

Pana la proba contrarie, pare logic ce zice Simonis, inclusiv comentariul despre „hibride sau nu”, inteleg ca diesel e alternativa, pentru ca electrice nu se justifica pentru scopul propus.
Sunt insa socat de faptul ca se cumpara microbuze galbene intr-o tranzactie in care nu e implicat Fritz. Da, stiu ca in toata lumea autobuzele si microbuzele scolare sunt galbene, pentru vizibilitate, insa politicienii nostri ar trebui sa faca loby ca sa fie alb-violet, pe toata planeta, ca doar n-o sa-si piarda vremea cu alte lucruri, cum ar fi sa se ocupe de problemele tarii.

Daniel a spus: (decembrie 15th, 2025 at 18:01 )

Cine se scuză, se acuză. Nimeni nu mai merge pe astfel de fente ale baronului P$D. E clar că el a făcut tot felul de învârteli pentru ca să își colecteze dijma. Hai cu jet-ul Nordis la beciul domnesc.

Dan a spus: (decembrie 15th, 2025 at 19:54 )

Da, a apartut si PSDan cu petarde ieftine, gen culori, Poli, etc. Ca sa deturneze discutia. Tipic PSD.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Robu si Gaita

Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz

În urmă cu cinci ani, proaspătul preşedinte al PNL Timişora, Ionuţ Gaiţă, încerca să blocheze preluarea mandatului de către Dominic Fritz, printr-o metodă mai originală. Nu prin instanţă, ci direct prin secretarul general al primăriei, căruia îi cerea să nu-l valideze pe noul primar. În perioada celor două mandate de primar ale lui Nicolae Robu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Willi Harasim, noul director executiv al Politehnicii Timișoara

Un nume cunoscut în fotbalul timișean, dar și în cel național, cu atât mai mult cu cât a condus mai multe naționale de juniori, William Harasim este noul director executiv al Politehnicii Timișoara. El vine în locul lui Sorin Brîndescu. În vârstă de 44 de ani, Willi este un fost portar, antrenor cu portarii la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Willi Harasim, noul director executiv al Politehnicii Timișoara
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Din nou în elită! UPT, printre laureații Premiilor Academiei Române

Universitatea Politehnica Timișoara confirmă și în acest an statutul său de reper al excelenței academice și științifice din România. Cadre didactice ale UPT se află, din nou, printre laureații Galei „Premiile Academiei Române”, una dintre cele mai prestigioase forme de recunoaștere a valorii științifice și culturale la nivel național. De-a lungul timpului, Politehnica timișoreană s-a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din nou în elită! UPT, printre laureații Premiilor Academiei Române
Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

STPT pregătește asigurarea CASCO a firobuzelor Bozankaya

Societatea de Transport Public Timișoara a lansat pe SEAP licitația pentru a găsi un furnizor de asigurări de tip CASCO, care să protejeze noile firobuze realizate de turcii de la Bozankaya pentru oraș. Conform cerințelor, asigurările vor acoperi chiar și riscurile de… tâlhărie. Contractul prevede asigurarea facultativă de tip CASCO. pentru întreg parcul de 33...
Citeşte tot articolul Citeste articolul STPT pregătește asigurarea CASCO a firobuzelor Bozankaya

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Universitatea Politehnica Timișoara confirmă și în acest an statutul său de reper al excelenței academice și științifice din România. Cadre didactice ale UPT se află, din nou, printre laureații Galei „Premiile Academiei Române”, una dintre cele mai prestigioase forme de recunoaștere a valorii științifice și culturale la nivel național. De-a lungul timpului, Politehnica timișoreană s-a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din nou în elită! UPT, printre laureații Premiilor Academiei Române
Magistrala Verde care va deveni realitate pe Calea Șagului, va duce la dispariția la numeroase locuri de parcare. Municipalitatea a pornit la căutat locații unde va putea amenaja locuri de parcare care vor compensa cele dispărute. Vizate sunt amplasamentele unor loturi de garaje. Până în prezent, au fost identificate garaje vechi pe Intrarea Sabiei, Intrarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La vânătoare de locuri de parcare pe Șagului. Victime sunt fostele garaje
Micul nostru colț de rai e pe listă pentru a deveni regiune Gastronomică Europeană în anul 2028. Site-urile și platformele cu specific gastronomic din Banat, sunt invitate să reprezinte regiunea în competiția internațională Top Foodie Websites 2026, organizată de IGCAT. Săptămâna trecută, dosarul Banatului de candidat la titlul de Regiune Gastronomică Europeană 2028 a fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Banatul caută platforme gastronomice pentru promovare internațională
Consiliul Județean Timiș a aprobat, luni, lista comunelor din Timiș care vor beneficia de 25 de microbuze școlare achiziționate prin intermediul Administrației Fondului de Mediu. Subiectul acestor microbuze a devenit un excelent subiect de abordat, așa că nici acest proiect de hotărâre nu a putut să scape de atenție. Marcel Mihoc, de la AUR a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis discută pe problema prețului microbuzelor: ”Ale noastre au făcut obiectul unei licitații, și cel mai mic preț a fost declarat câștigător”
Începând cu anul viitor, parcarea cu abonamente, tichete și în sistem electronic pe raza municipiului Timișoara va fi mai scumpă. Nu se majorează tarifele, dar se scumpește parcarea, aceasta pentru că se modifică nivelul TVA practicat. Deciziile guvernului Bolojan scumpesc (și) prețurile parcării Timpark la Timișoara. De ce? Pentru că a fost majorată cota de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se scumpește parcarea în sistem Timpark în Timișoara, începând din ianuarie
Consiliul Local Timișoara a reușit să ”rezolve” în doar 20 de minute proiecte de zeci de milioane de euro, care ar urma, atunci când nu vor mai fi doar hârtii și vor deveni realitate. Inelul 2, cu ”bulevardul” ISHO și două poduri noi, Magistrala Verde de pe Calea Șagului, proiectul Multiplexity, extinderea școlii generale nr....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiecte de zeci de milioane de euro, aprobate de CLT în 20 de minute. Inelul 2, Magistrala Verde, Multiplexity, au trecut toate prin votul consilierilor
În urmă cu cinci ani, proaspătul preşedinte al PNL Timişora, Ionuţ Gaiţă, încerca să blocheze preluarea mandatului de către Dominic Fritz, printr-o metodă mai originală. Nu prin instanţă, ci direct prin secretarul general al primăriei, căruia îi cerea să nu-l valideze pe noul primar. În perioada celor două mandate de primar ale lui Nicolae Robu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz
Bătuta cu dubele, jocul caprei, colinde de fecior, de fată și de gazdă sunt câteva dintre datinile care vor aduce culoare și bucurie pe străzile Timișoarei la Alaiul Colindătorilor, cel mai așteptat eveniment al iernii. Peste 250 de colindători din județul Timiș vor sosi la Timișoara în 19 decembrie 2025, cu cele mai frumoase tradiții...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alaiul Colindătorilor se întoarce la Timișoara cu cele mai frumoase tradiții și obiceiuri de Crăciun
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.