Primăria Arad vrea să concesioneze, pe o perioadă de zece ani, activitatea de publicitate stradală din oraş. Iniţiativa este contestată de mai multe ONG-uri, care acuză monopolul ce urmează să fie instituit.
În studiul de oportunitate care însoţeşte proiectul de hotătâre, care este o iniţiativă a primarului Gheorghe Falcă, autoritatea locală recunoaşte deschis că acest domeniu i-a scăpat de sub control, aşa că vrea să organizeze o licitaţie şi să treacă întreaga responsabilitate în curtea unei firme private.
Municipalitatea arădeană a şi organizat o dezbatere publică pe această temă, însă primarul nu a reuşit decât să-şi suie în cap ONG-urile din oraş. „Proiectul propus va avea efecte economice severe asupra asociaţiilor de proprietari proprietari care realizează venituri din închirierea spaţiilor de reclamă, venituri care se întorc în investiţii şi reparaţii în cota indiviză. Acest proiect este abuziv şi îndreptat împotriva micilor operatori din publicitate. Prin restrângerea dreptului acestora de a opera în publicitate, dacă nu există o anumită cifră de afaceri, se împiedică libera iniţiativă”, spune Claudiu Cristea, preşedintele asociaţiei „Mişcarea arădeană”, una dintre cele mai critice organizaţii la adresa primăriei.
Reprezentanţii „Mişcării arădene” consideră că măsura va impune în oraş un monopol al statului asupra spaţiilor publicitare şi, în plus, încalcă atât Constituţia, cât şi Legea concurenţei. Ei susţin acum o petiţie, împreună cu asociaţiile de proprietari şi operatorii de publicitate, urmând să sesizeze şi Consiliul Concurenţei. În cazul în care proiectul va trece de plenul Consiliul Local Arad, ei îl vor sesiza şi pe prefect, iar ulterior vor ataca hotărârea în contencios administrativ.
Comentarii prin facebook