Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a modificat legea privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate, astfel încât definește clar zonele de publicitate permisă și zonele de publicitate restrânsă.
Mijloacele de publicitate sunt interzise în ariile naturale protejate de interes național și internațional, cu excepția intravilanelor incluse în acestea, pe clădiri care sunt sedii ale administrației publice locale și centrale, precum și ale instituțiilor publice, pe arbori, pe zona carosabilă a străzilor și a drumurilor, pe obiectele de artă monumentală, dar și pe clădirile monumente instorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric, cu excepția firmelor care anunță activitatea ce se desfășoară în interiorul clădirii.
„În Timișoara și în Timiș, toate problemele sunt deja rezolvate în proporție de 90%. Nu există panouri ilegale, indiferent că e vorba de domeniul public sau privat, și acolo unde a fost cazul, după sancțiune s-a intrat în legalitate”, spune Ion Constantin, inspector general teritorial la Inspectoratul de Stat în Construcții Timiș. Noua legislație interzice amplasarea mijloacelor de publicitate pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare, în situația în care afectează structura de rezistență sau stabilitatea elementelor constructive și decorative ale clădirii, în cimitire sau pe gardul cimitirelor, ale lăcașurilor de cult și grădinilor publice. Toate controalele pentru respectarea acestei legi vor fi derulate de inspectoratele de stat în construcții. O verificare la nivel național a evidențiat că există aproximativ 18.000 de panouri publicitare, din care aproape 7.000 amplasate ilegal.
Comentarii prin facebook