„Parfum” de CFR: rugină şi urină

Orice călătorie cu trenul, în România, înseamnă o adevărată aventură. Am experimentat, din nou, această senzaţie, după un drum dus-întors, pe ruta spre Bucureşti. Am plecat cu personalul, ne-am întors cu acceleratul şi n-am ştiut cum să ajungem, apoi, mai repede acasă.

Am pornit în zori. În Gara de Nord, lume nici prea multă, nici prea puţină, în principal elevi, studenţi şi săteni. În cinci minute am luat biletele la clasa a doua, apoi ne-am îndreptat către personalul nostru, anunţat pentru linia 8. Pe linia 7 zăcea însă un marfar lung cât o zi de post, care nu dădea niciun semn că ar lua-o din loc prea curând. A sosit şi trenul nostru şi, pentru a ajunge pe peron, toţi călătorii au trecut prin marfar! Adică i-au escaladat treptele, chinuindu-se să nu atingă ceva cu hainele sau cu bagajele, să nu se murdărească. Am uitat să vă spunem că era un tren cu vagoane-cisternă, toate cănite, negre ca smoală, negreală pe care am luat-o şi noi pe palme, după ce am urmat exemplul altor călători care păreau mai experimentaţi. În tren, scaunele erau capitonate, cam ca la clasa întâi, pe vremea comuniştilor. Mai rău era că două din trei compartimente nu aveau becuri. Pe de-o parte, era bine, că nu vedeai mizeria, pe de alta, parcă nu-ţi venea să nu poţi să arunci o ocheadă către vecinii de călătorie, nu de alta, dar să ştii în ce buzunar să-ţi pui portofelul. Am optat pentru un compartiment luminat, şi încă repede, pentru că altfel riscam să rămânem în picioare. Abia ne-am instalat, că peste noi a intrat o femeie cu o mătură în mână. Fără să se sinchisească de lumea din jur, a început să dea cu mătura printre picioarele călătorilor. Dacă ar fi fost ficţiune, ne-am fi distrat…

Acceleratul nu e ce credem noi

Călătoria a fost lungă şi plictisitoare, iar căldura, infernală. Am făcut cu rândul, în staţii, la deschis ferestra, ca să nu ne sufocăm. A venit, la un moment dat, şi „naşul”, total blazat. Nimic nu părea să-l fi putut scoate din starea lui, nici măcar călătorii, care fumau de zor, şi la opriri, şi între opriri, ca la cafenea. Hai să trăieşti, „naşule”, trenul merge, leafa vine! Personalul ca personalul, şontâc şontâc, cu staţionări lungi, că au prioritate toate trenurile de rang superior. După aproape trei ore am decis că ne ajunge şi am coborât. Gata, ne întoarcem. Şi nu oricum, ci de-a dreptul cu acceleratul. Teoretic, condiţii mai bune şi timp de întoarcere mai scurt, nu de alta, dar parcă mizeria din tren s-a transferat asupra noastră, aşa că ne-am îmbibat cu putoarea specifică CFR, rugină şi urină. Preţul dublu al biletelor ne-a făcut să sperăm la mai bine. Greşit! Primul lucru pe care l-am realizat când am urcat în acelerat e că, pentru că a ajunge mai repede la destinaţie, oamenii sunt dispuşi să scoată mai mulţi bani din buzunar.

Drum mai scurt, mizerie mai mare

Trenul era ticsit de lume. Ne-am aşezat cu greu pe locurile noastre, însă n-am scăpat de apostrofări. „Lasă, dragă, că şi eu am plătit loc, da’ uite că nu fac caz, stau unde am găsit primul loc liber”, vociferează o ţaţă cu cinci inele de aur pe cinci degete. „Asta e problema dumneavoastră, noi vrem să folosim ce-am plătit”, îi răspundem, şi rămânem fermi pe poziţie. Norocul nostru că n-avem bagaje, că ni se aruncă, printre dinţi, că „pentru ăla nu aţi plătit locul”,  sub privirile aprobatoare ale celorlalţi călători. Scaunele sunt tapiţate cu muşama, pătate şi pline de praf. Nici măcar fusta în carouri a ţaţei n-a putut să şteargă mizeria. „Naşul” era la fel de blazat, probabil starea asta face parte din fişa postului… Am ajuns la concluzia că, în loc să călătorim încet, dar lejer cu personalul, am ales acceleratul îmbâcsit şi aglomerat. Probabil de aia sunt aşa: din moment ce ajungi mai repede la destinaţie, suporţi mai multă mizerie, dar pentru mai puţin timp.

Am ajuns la Timişoara în aceeaşi căldură infernală. Am aflat, din poveştile altor călători, că, în ceea ce priveşte confortul termic, nu există cale de mijloc pentru CFR. Unele vagoane sunt supraîncălzite, altele sunt bocnă. N-am mai verificat, ne-am mulţumit cu zvonul. Deja nu ne mai interesa. Pe peron, în Gara de Nord, lume multă, ca la bâlci. Probabil am ajuns la o oră de vârf. Ne-am grăbit spre casă, nu de alta, dar un duş devenise absolut necesar.

Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Cosmin Şandru: Timișenii și timișorenii nu trebuie să voteze un partid sau altul pentru a beneficia de fonduri guvernamentale

Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că, situându-se în primii trei contribuabili ai țării, Timişul are tot dreptul la  investiții serioase atât în județ, cât și în Timișoara. Ca atare timioşorenii şi timişenii nu trebuie să fie șantajați electoral ca să voteze un partid sau altul pentru a beneficia de fonduri guvernamentale.  El porneşte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cosmin Şandru: Timișenii și timișorenii nu trebuie să voteze un partid sau altul pentru a beneficia de fonduri guvernamentale
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

SCM Politehnica Timișoara joacă pentru bronzul Campionatului Național de Tineret

Tinerii handbaliștii alb-violeți participă în aceste zile la turneul Final 8 al Campionatului Național de Tineret. Acesta se dispută la Plopeni, în sistem eliminatoriu. În sferturi, băieții în alb-violet au trecut de HC Buzău, cu 32-29 (18-12). Darius Bran a înscris 9 goluri și a dat 3 pase decisive, Turcitu și Burzo au punctat de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM Politehnica Timișoara joacă pentru bronzul Campionatului Național de Tineret
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Începe marea asfaltare în comuna Moşniţa Nouă

Marţi a fost semnat contractul în vederea execuției lucrărilor de reparații cu asfalt a străzilor din comuna Moșnița Nouă. Aceste reparaţii fac parte în cadrul obiectivului ”REABILITARE STRĂZI, PARCAJE, TROTUARE, ACCESE AUTO, RIGOLE, CANAL TEHNIC, AMENAJARE ZONA VERDE” Valoarea contractului este de 𝟏.𝟗𝟕𝟑.𝟑𝟓𝟎,𝟗𝟑 𝐥𝐞𝐢, finanţarea fiind făcută de la bugetul local. Termenul de execuție a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Începe marea asfaltare în comuna Moşniţa Nouă
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand

Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în fața comunității, angajamentul de a crea valoare pentru toți, de a fi o organizație axată pe sustenabilitate și economia circulară. ” Energia electrică ne însoțește constant în rutina...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Marţi a fost semnat contractul în vederea execuției lucrărilor de reparații cu asfalt a străzilor din comuna Moșnița Nouă. Aceste reparaţii fac parte în cadrul obiectivului ”REABILITARE STRĂZI, PARCAJE, TROTUARE, ACCESE AUTO, RIGOLE, CANAL TEHNIC, AMENAJARE ZONA VERDE” Valoarea contractului este de 𝟏.𝟗𝟕𝟑.𝟑𝟓𝟎,𝟗𝟑 𝐥𝐞𝐢, finanţarea fiind făcută de la bugetul local. Termenul de execuție a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Începe marea asfaltare în comuna Moşniţa Nouă
Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că, situându-se în primii trei contribuabili ai țării, Timişul are tot dreptul la  investiții serioase atât în județ, cât și în Timișoara. Ca atare timioşorenii şi timişenii nu trebuie să fie șantajați electoral ca să voteze un partid sau altul pentru a beneficia de fonduri guvernamentale.  El porneşte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cosmin Şandru: Timișenii și timișorenii nu trebuie să voteze un partid sau altul pentru a beneficia de fonduri guvernamentale
Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în fața comunității, angajamentul de a crea valoare pentru toți, de a fi o organizație axată pe sustenabilitate și economia circulară. ” Energia electrică ne însoțește constant în rutina...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand
Localitatea Otelec, găzduiește în această sâmbătă, un Concurs Internațional Gastronomic, în organizarea  Asociației Ótelek Magyarul Magyarokért. Evenimentul a ajuns la cea de a noua ediție și are loc în proximitatea fostului port din localitate. Cu această ocazie, STPT va oferi o cursă specială, navală, pe Bega, între Timișoara și Otelec. Evenimentul are caracter internațional, iar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cu vaporașul de la Timișoara la Concursul Internațional Gastronomic, la Otelec. Bucătarii din Serbia sosesc pe apă/FOTO
TRIAJ este un ecosistem cultural format din spații expoziționale, ateliere, conferințe, instalații, tururi ghidate și intervenții culturale, care constă în redeschiderea la Timișoara a unei versiuni reinterpretate a Muzeului Holocaustului din Odessa, instituție care nu mai funcționează de la începutul războiului din Ucraina. Proiectul își propune își propune să activeze zona de Nord-Vest a Timișoarei,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziția-multimedia TRIAJ, versiunea reinterpretată a Muzeului Holocaustului din Odessa/FOTO
Alin Nica, președintele în funcție al Consiliului Județean Timiș, acuză PSD că ar fi sunat participanții la o dezbatere despre regionalizare, programată la aceeași oră, la Palatul Administrativ, cu ședința de guvern adusă la Timișoara, care ar urma să aibă loc în sala Multifuncțională, din aceiași clădire. I-au intimidat și le-au cerut să se retragă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nica acuză PSD că amenință participanții la acțiunea despre regionalizare de la Consiliul Județean pentru a nu se ”dubla” cu ședința de guvern de la Timișoara
Tinerii din liceele și școlile timișorene pot vedea ”pe viu” cum se produce îmbrăcămintea ”Fast Fashion”. Ei pot să ”experimenteze” în aceste zile condițiile de lucru dintr-o fabrică de Fast Fashion, fiind invitați să interacționeze cu o instalație artistică realizată în cadrul proiectului „Cultura sustenabilității în școlile din Timișoara”, implementat de Asociația CRIES – Centrul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișorenii pot experimenta ce înseamă producția ”Fast Fashion” și ce impact are aceasta asupra mediului/FOTO
Top