Parcați aiurea, blocați traficul sau diversele lucrări executate de primărie? Puteți să vă treziți cu mașina ridicată, iar recuperarea ei o să vă coste cam 100 de euro. Administrațiile publice locale pot înființa din nou servicii de ridicat mașini, așa că Primăria Timișoara va face și ea acest lucru.
Legea permite, din nou, primăriilor să ridice mașinile parcate ilegal. Pentru asta, trebuie să existe un serviciu funcțional de ridicare și depozitare a vehiculelor. „Este o chestie bună, pentru că unii șoferi blocau tot felul de locuri. Vom stabili amenzi atât de mari pe cât permite legea. Va fi o perioadă de grație până când oamenii se obișnuiesc, pentru că scopul nostru nu este să-i pedepsim, dar după aceea vom merge cu amenzile la maximum. Cei care nu înțeleg vor fi sancționați la maximum”, spune primarul Nicolae Robu, înainte de intrarea în vigoare aa măsuri incluse în HG 965/2016. „Ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public și se realizează pe durata a 24 de ore, de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală”, spune legea. Ridicarea mașinilor va intra în sarcina SDM, care are și spațiu de depozitare, și oameni, respectiv utilajele necesare pentru a pune în aplicare legea.
Conform proiectului de HCL, tariful pentru ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar este de 150 de lei. Pentru relocare se ajunge la 300 de lei, cu tot cu TVA. Mașinile vor putea ridicate la orice oră din zi și din noapte. Ele vor putea fi recuperate oricând de proprietari.
Consilierii locali vor aproba, în viitorul plen, hotărârea care modifică HCL adoptată din 2014, care privește delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului de ridicare a mașinilor. Conform proiectului, vor putea fi ridicate și mașinile care încurcă lucrările efectuate prin Timișoara. „Obiectul prezentului contract îl constituie delegarea de gestiune prin atribuire directă a serviciilor de blocare, ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor și remorcilor staționate neregulamentar, respectiv fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timișoara, precum și relocarea vehiculelor oprite/staționate în zonele în care se execută lucrări și care blochează frontul de lucru în cadrul execuției lucrărilor de reabilitare, modernizare sau intervenție la infrastructura tehnico-edilitară și/sau carosabil, trotuare etc.”, se arată în proiectul de hotărâre.
Comentarii prin facebook