Primăria Timișoara e hotărâtă să repare toate podurile peste Bega, de la Bulevardul Dragalina până la ieşirea din oraş. Dacă podurile Dragalina şi Eroilor sunt închise circulaţiei de un an de zile, fiind în reparaţii, de curând a fost lansată documentaţia pentru stabilirea unui constructor pe podul Muncii, dar şi pentru pasarela pietonală de pe strada Crizantemelor.
Pasarela peste Bega este momentan doar pietonală, panta mare existentă nepermiţând şi un trafic normal cu bicicletele. Având în vedere şi vechimea podului, sunt necesare şi o serie de lucrări de consolidare. Consiliul Local Timişoara va avea pe masă spre votare, la următoarea şedinţă de plen, un proiect referitor la aprobarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) pentru pasarela amintită.
„Pasarela Gelu are o lungime de 46,00 m, iar lăţimea este de 2,20 m. În prezent, traficul care se desfăşoară pe pasarelă este pietonal, iar circulația ciclistă de pe un mal pe altul este împiedicată de panta abruptă de urcare-coborâre a scărilor pasarelei. În timp s-a produs degradarea betonului de acoperire a armăturii, care
prin dislocare a favorizat corodarea acesteia din urmă. În prezenţa unei umidităţi ridicate, fenomenele de coroziune şi îngheţ-dezgheţ au avut efecte amplificate. Se reduce astfel capacitatea portantă a elementului de rezistenţă şi în final a structurii în ansamblu. Având în vedere cele mai sus menţionate pentru conservarea capacităţii portante a structurii la nivelul actual, respectiv pentru păstrarea structurii în exploatare la parametrii normali, se impune efectuarea în cel mai scurt timp, a lucrărilor de consolidare a structurii pasarelei. Reabilitarea acestei pasarele are o importanţă deosebită pentru locuitorii municipiului Timişoara din punct de vedere social. Realizarea lucrărilor, va îmbunătăţi considerabil viabilitatea şi starea tehnică a structurii acesteia şi implicit confortul şi siguranţa utilizatorilor”, se arată în documentaţia aferentă proiectului.
În urma lucrărilor , „obiectivele preconizate a se îndeplini odată cu realizarea investiţiei sunt: asigură traversarea canalului Bega atât pietonal cât şi ciclist în condiţii bune de siguranţă şi confort; crează premisele dezvoltării ulterioare a zonei; se asigură o îmbunătăţire a aspectului arhitectural al zonei si al oraşului; economie în ceea ce priveşte costurile de mentenanţă; creşterea mobilităţii populaţiei şi siguranţei pietonilor; îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin aportul pomilor nou plantaţi”, se mai arată în proiect.
Valoarea totală a investiției se ridică la 12,6 milioane de lei, cu TVA inclus, iar durata de execuție a lucrărilor este estimată la șase luni. Sursa de finanțare este bugetul local al Primăriei Timișoara.
Sursa foto: Mapio.net
Comentarii prin facebook