Luminița de la capătul tunelului e extrem de aproape pe Margina – Holdea, anunță Cristian Pistol, șeful Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR). El estimează că la finalul acestei luni se va face prima străpungere la primul segment al tunelul 1.
Pe șantier este activitate din plin, sunt 800 de muncitori și 200 de utilaje aparținând asocierii de constructori români și bosniaci UMB Spedition – Euro-Asfalt DOO.
Se lucrează la tunelurile formate din două galerii unidirecționale, iar constructorii au forat până acum 400 m la tunelul 1, iar la tunelu 2 au forat 57 m.
Pentru forarea tunelurilor de pe sectiunea Margina-Holdea se folosește “metoda austriacă” (NATM), tehnologie utilizată și la construcția tunelurilor de pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni) a autostrăzii Sibiu-Pitești. Stadiul fizic înregistrat în șantierul lotului Marginea -Holdea este de 25%.
Valoarea contractului este de 1,82 miliarde lei (fără TVA), finanțarea este asigurata prin PNRR, iar termenul de deschidere este anul 2026. Secțiunile E și D ale Autostrăzii Lugoj- Deva au o lungime însumată de aproximativ 10 km.












































Comentarii prin facebook