Ministerul Sănătății anunță noi reglementări privind sporul pentru condiții de munca deosebit de periculoase de care beneficiază personalul de specialitate medico-sanitar și auxiliar sanitar implicat în gestionarea cazurilor Covid-19, în perioada stării de urgență și a celei de alertă.
Guvernul României a aprobat două acte normative în urma cărora, pe durata stării de alertă, personalul din unitățile sanitare și serviciile de ambulanță publice beneficiază de sporuri pentru condiții de muncă deosebit de periculoase.
Hotărârea de Guvern prevede pentru perioada stării de alertă și a celei de urgență să se acorde sporul pentru condiţii de muncă deosebit de periculoase, în procent de la 75% până la 85% din salariul de bază pentru personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din spitalele unitățile sanitare publice sau din structurile acestora, după caz, inclusiv pentru personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19 pe perioada stării de urgență și alertă. În aceeași perioadă, personalul de specialitate medico-sanitar și auxiliar din serviciile de ambulanță publice va beneficia de un spor în procent de 80%.
Acordarea acestui spor se realizează fără eliberarea buletinelor de determinare sau, după caz, expertizare a locurilor de muncă emise de către autoritățile abilitate în acest sens. Sporurile pentru condițiile de muncă periculoase nou stabilite se vor plătit atât din Fondul Național Unic de Asigurări de Sănătate, cât și de la bugetul de stat.
Comentarii prin facebook