În aceste zile, probabil cea mai fericită societate de construcții care are activități în zona Timișoarei este PORR Construct, după ce marți semna cu cei de la CJ Timiș un contract de 76 de milioane de lei, miercuri a venit rândul Primăriei Timișoara să anunțe un contract de 18 milioane de euro cu reprezentanța locală a constructorului austriac. Este contractul de reabilitare a Căii Stan Vidrighin (Buziașului), se vor înlocui total liniile de tramvai, se va reface o parte din rețeaua de utilități subterană, se reface carosabilul, se realizează piste de biciclete și spații verzi.
Deocamdată proiectul câștigat de cei de la PORR Construct nu are decât o finanțare asigurată de la bugetul local, adică una relativ nesigură, fără a beneficia de fonduri europene nerambursabile sau de la bugetul de stat. Totuși, primarul Fritz speră la asemenea surse, proiectul fiind pe lista de rezervă al Programului Operațional regional, dar se dorește și accesarea banilor disponibili prin deja celebrul Program Național de Redresare și Reziliență.
Lucrările se vor face pe actualul traseu al Căii Stan Vidrighin, pe tronsonul dintre str. 1 Decembrie 1918 până în sensul giratoriu din Piața Gheorghe Domășneanu pe o lungime de aproximativ 1,8 km. ”Îmbrăcat” în cuvinte frumoase pentru a fi ”eco” și eventual eligibil pentru o finanțare, acest proiect are ca scop, conform primăriei, ”reducerea emisiilor de carbon provenite din transport, promovarea şi îmbunătăţirea transportului public de călători în detrimentul folosirii autoturismelor proprii, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei”.
Investiţia vizează întreg ansamblul rutier şi liniile de tramvai (linie cale dublă) de pe str. Calea Stan Vidrighin având ca limite: Intersecţia str. Calea Stan Vidrighin cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Ștefan cel Mare pâna la Girația Gh. Domăşnean și prevede modernizarea tramelor stradale și reabilitarea liniei cale tramvai, a rețelei de contact, protecției catodice, lucrări de relocare și provizorate pentru branșamente și instalații gaze, termice, telecomunicații, energie electrică, iluminat public, apă-canal, piste pentru bicicliști, substație de transformare-redresare, organizare de șantier, lucrări edilitare subterane și supraterane.
“Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro, iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea, se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature și avem mari speranțe”, a declarat Dominic Fritz.
Proiectul este apreciat ca fiind unul de nivel mediu ca și dificultate de către executant.
”Suntem foarte bucuroși, ca firmă, că am ajuns în această etapă și am reușit să câștigăm această lucrare. Este una de anvergură pentru Timișoara, este o lucrare de o complexitate tehnică medie. Lucrarea în sine, reabilitarea bulevardului, constă în relocare, înlocuire sau protejarea rețelelor edilitare existente, refacerea integrală a structurii rutiere, refacerea integrală a caii de rulare a tramvaiului, refacerea trotuarelor și a pistelor de biciclete, zonelor verzi, până în sensul giratoriu de la AEM. Personal, este și pentru mine o mulțumire și provocare să pot participa la acest proiect sunt absolvent al Univeristății Politehnica din Timișoara.. În ceea ce privește contractul, este unul de proiectare și execuție. Cu siguranță va fi un pr de succes”, a declarat Emanuel Reitmaier, directorul tehnic infrastructură, Divizia Timișoara a PORR Construct.
Comentarii prin facebook