Autostrada Timișoara – Arad e considerată o mare realizare în ceea ce privește lucrările de infrastructură din România. Șoseaua e deschisă circulației, dar viteza este restricționată. Lucrarea nu este încă recepționată și are deja nevoie de reparații. Toate acestea, în mai puțin de un an de la inaugurare.
La nouă luni și jumătate după inaugurarea oficială, tronsonul Arad- Timișoara al Autostrăzii Vestului, care face parte din Coridorul IV Paneuropean, pe aceasta se va rula, în sfârșit, la viteza normală, de 130 km / h. Dar nu înainte ca firmele constructoare să facă, pe cheltuiala lor, niște… lucrări de reparații.
Anunțul a fost făcut de directorul DRDP Timișoara, Ioan Ambruș. Acesta vine după ce autoritățile au restricționat viteza pe cei 32,35 kilometri de autostradă la numai 80 km / h. Cum s-a ajuns aici? Asfaltul s-a tasat, există denivelări, ba chiar și crăpături în carosabil în care intră lejer palma unui om. „Tasările din zona pasajelor au rezultat din cauza infiltrațiilor de apă și a faptului că partea de taluzare nu este gata, astfel că la îmbinările dintre pasaje s-a lăsat terenul”, explică directorul Ambruș.
Oficial însă, lucrările nu sunt finalizate, autostrada nu a fost recepționată și, ca atare, remedierea cade în sarcina celor care au construit-o, adică asocierea dintre firmele FCC Construccion SA și Astaldi SA. „Constructorul are obligația să facă aceste reparații. Termenul stabilit este 30 septembrie”, a mai spus directorul DRDP Timișoara. Tot el afirmă că, de la 1 octombrie, Autostrada Vestului va fi deschisă circulației în regim de viteză normal, adică la maximul legal de 130 km/h. Cei aproape 33 de kilometri ai acesteia au costat peste 112 milioane de euro.
Comentarii prin facebook