Cei nemulțumiți de serviciile unui operator de telefonie își pot porta, de acum încolo, numărul în numai trei zile. Mai mult decât atât, își vor putea anunța prietenii, prin Facebook, că și-au schimbat furnizorul de servicii de telefonie.
Decizia ANCOM a intrat în vigoare din 2 septembrie, dată de la care termenul de activare a unui număr portat va fi de maximum o zi lucrătoare, iar cea a procedurilor administrative se reduce de la zece la trei zile lucrătoare. Acestea măsuri permit ca portarea să fie realizată mai rapid, chiar şi în cazurile în care furnizorul donor identifică probleme la completarea cererii.
În cazurile în care utilizatorul final şi furnizorul acceptor stabilesc de comun acord o anumită dată la care să fie realizată portarea, durata întregului proces poate fi mai mare de trei zile, ţinând cont de anumite circumstanţe specifice. Totodată, furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice le-au fost impuse obligaţii suplimentare pentru evitarea portărilor abuzive.
În perioada 15 septembrie – 15 noiembrie, ANCOM va derula o campanie de informare pentru a creşte numărul utilizatorilor de telefonie care cunosc semnificaţia semnalului sonor pe care apelantul îl aude atunci când apelează un număr de telefon portat. În plus, ANCOM va pune la dispoziţie, prin Facebook, o aplicaţie prin care orice utilizator care şi-a portat numărul îşi poate anunţa prietenii că şi-a schimbat operatorul de telefonie.
De la lansarea portabilităţii, în 21 octombrie 2008 şi până la începutul lunii august 2012, în România s-au făcut peste 800.000 de portări. În acest an, au fost portate în total 136.187 de numere, cele mai multe dintre ele în luna ianuarie.
Comentarii prin facebook