Efectele limitării salarizării personalului de la Societatea de Transport Public Timișoara ar putea duce chiar la situații nedorite: reducerea curselor metropolitane. Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, spune că din lipsă de șoferi și vatmani, degeaba se achiziționează mijloace de transport noi, dacă nu are cine să le conducă. În această situație, se va opta pentru rutele orașului, cele mai importante sunt acestea și au și cel mai mare grad de ocupare.
STPT a ajuns să își extindă rutele pe care circulă până în localități care nu au absolut nicio legătură cu zona metropolitană. ”Până la granița cu Serbia”, recunoaște chiar Lațcău. Dar aceasta nu a venit la pachet cu creșterea numărului de șoferi sau de autobuze.
”Am ajuns până la granița cu Serbia cu asociația de transport în comun, în contextul în care numărul de vehicule sau de șofer nu a crescut, ne-am întins. Avem astăzi cea mai mare asociație de transport în comun ca suprafață din țară, avem cea mai mică densitate de populație deservită din țară și avem cele mai multe localități cu populație pe care le deservim, raportat la alte zone, la alte asociații de transport în comun, că ne referim la Iași, la Brașov, la București sau la altele, toată lucruri având consecințe din păcate asupra timișorenilor.”, spune viceprimarul Timișoarei.
Având în vedere că salariul nu prea mai e atractiv pentru șoferi noi, se poate ajunge în situația în care o astfel de slujbă nu mai e atractivă la STPT, iar societatea să nu mai poată face față la acoperirea tuturor rutelor. Soluția, eficientizarea rutelor și, deci, eliminarea unora.
”Acum, dacă noi nu vom găsi o soluție prin care să putem să eliminăm măcar în parte unele dintre consecințele pe care această lege, această ordonanță le generează, atunci vor lua în calcul măsuri de eficientizare a rutelor, în așa fel încât rutele din Timișoara, care sunt și cele mai dense și cele mai profitabile și cele mai pline, să aibă prioritate”, mai spune Lațcău.
Comentarii prin facebook