Regionala CF Timişoara a fost nevoită să relanseze licitaţia pentru stabilirea firmelor care se vor ocupa de realizarea studiilor de fezabilitate în vederea reabilitării a trei gări importante aflate în administrare, pentru că nicio societate de specialitate nu a fost interesată de proiect. Nicio gară din Timiş nu a fost inclusă în proiectul finanţat cu bani europeni.
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a anunţat că şapte companii românești de specialitate au depus oferte în cadrul licitațiilor publice, organizate de companie, pentru întocmirea studiilor de fezabilitate pentru 44 de stații de cale ferată, incluse în programul „Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată”, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructură Mare. Deşi suma pusă la bătaie e una semnificativă pentru întreg pachetul, de 16,5 milioane lei, fără TVA, pentru cele trei gări mari din zona de vest nu a fost absolut niciun interes.
Vizate erau stațiile Băile Herculane, Petroșani şi Orșova, aflate pe raza județelor Caraș-Severin și Hunedoara. Având în vedere situaţia creată, Sucursala Regională CF Timișoara a relansat, în data de 12 septembrie, procedura de licitație publică pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, la prima procedură nefiind depusă nicio ofertă din partea agenților economici de specialitate.
Studiile de fezabilitate pentru cele 47 de stații, incluse de CFR SA în noul program de modernizare a stațiilor de cale ferată, au ca obiectiv prioritar asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe: modernizarea și repararea clădirilor de călători, inclusiv facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălțarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din stații, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilație şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante; modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj; asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc.
În ceea ce priveşte Timişul, nicio gară nu a fost cuprinsă în proiect. Gara de Nord Timişoara a intrat într-un proiect de renovare, dar nu unul de mari dimensiuni. Gara va intra în lucrări majore ulterior, fiind cuprinsă în programul pentru reabilitarea coridorului feroviar european care traversează România, dinspre Ungaria, prin Arad.
Comentarii prin facebook