Problema lărgirii drumului județean dintre Timișoara și nodul de la Giarmata de urcare pe A1 face un pas uriaș spre rezolvarea blocajului din zona comunei Dumbrăvița. Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a anunțat că a transmis în cursul zilei de marți către președintele CJ Timiș, Alin Nica, o adresă prin care solicită ”stabilirea cu celeritate a unei date la care infrastructura liniei de troleibuz din Dumbrăvița să fie predată către constructorul lucrării în vederea extinderii drumului de legătură cu Autostrada A1”.
Primăria s-a angajat prin contractul de finanțare să predea infrastructura de troleibuz, de pe porțiunea de drum din Dumbrăvița, spune Fritz, iar acum e momentul ca situația să fie rezolvată.
”Am înțeles că proiectul a avut mai multe probleme de-a lungul celor aproape 5 ani de când s-a semnat contractul de finanțare și sper ca acum aceste probleme să se fi rezolvat. I-am transmis președintelui Nica faptul că noi suntem pregătiți în orice moment să predăm către constructor toată infrastructura liniei de troleibuz din Dumbrăvița, așa cum Primăria s-a angajat prin contractul de finanțare că o va face. Cu cât această predare a stâlpilor către constructor se întâmplă mai repede, cu atât scade riscul ca CJT să piardă finanțarea europeană pentru extinderea drumului dintre Timișoara și autostradă”, a spus primarul Dominic Fritz.
În cursul zilei de marți, Alin Nica anunța că, în conformitate cu contractul de finanțare, toate cele trei părți implicate, adică CJ Timiș, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița, ar fi urmat să contribuie în solidar, cu sume egale, în cazul pierderii finanțării. De asemenea, spunea că CJT va da în judecată primăria pentru recuperarea daunelor.
”Eu cred că ei nu sunt conștienți în ce situație sunt. Conform contractului, ei sunt parte în contractul de finanțare și vor trebui să plătească în solidar cu noi la returnarea sumelor din fonduri europene, dacă se va pierde finanțarea. Ei vor plăti în parte egală cu noi, în trei. Noi nu ne vom asuma realizarea din banii noștri pentru bucata de drum de la Timișoara la Socar, pentru noi, pentru traficul județean este importantă partea de la Socar la A1. (…) Da, desigur că ne gândim să îi dăm în judecată pentru recuperarea daunelor de la primărie”, a declarat, marți, Alin Nica.
Primăria Timișoara este Partener 3 în proiectul extindere a drumului Timișoara – A1 prin Dumbrăvița. În această calitate, prin contractul de finanțare, Primăria Timișoara s-a angajat să pună la dispoziție și să permită accesul la întreaga infrastructură tehnico-edilitară din proiectul de extindere a liniei de troleibuz în Dumbrăvița. Așa cum CJT s-a obligat să realizeze lucrările necesare de relocare a stâlpilor aflați în proprietatea Primăriei Timișoara.
Se pare că municipalitatea a reacționat după declarațiile președintelui CJT referitoare la … fazarea traseului. Vă reamintim că CJT a scos deja la licitație porțiunea de la ieșirea din Dumbrăvița și până la A1, pe 28 decembrie va avea loc deschiderea ofertelor depuse pentru realizarea lucrării.
”Primarul Dominic Fritz a cerut președintelui CJT să respecte angajamentul din contractul de finanțare care prevede că extinderea drumului de legătură se face între autostradă și Timișoara, și nu în alt punct. Primăria Municipiului Timișoara exclude categoric varianta întreruperii transportului public cu troleibuzul înainte de a exista un constructor care să înceapă șantierul, aceasta nefiind necesară”, a mai anunțat primăria.
Comentarii prin facebook