Hypermarketul Real vrea să îşi umple rafturile cu produse autohtone şi a lansat, luni, la Timişoara, un apel de colaborare cu agricultorii din Banat. Proiectul „Produceţi româneşte, vindem româneşte” este dedicat producătorilor locali de produse alimentare şi nealimentare.
Peste 120 de agricultori şi mici patroni de companii care activează în industria alimentară din judeţele Timiş şi Arad s-au întâlnit luni, la Primăria Timişoara, cu Michel Lamoot, directorul general de la Real Hipermarket. Împreună au stabilit detaliile viitoarei colaborări. Francezul vrea pe rafturi produse locale. Doar aşa, spune el, poate menţine un preţ mediu scăzut al acestora pe toată durata anului. Producătorii care îşi vor vinde marfa hypermarketului vor primi banii la cinci zile după livrare. „E binevenită întâlnirea. Am avut mai multe încercări de a-mi vinde zarzavaturile la anumite magazine mai mici, dar, cu o singură excepţie, tentativele mele au eşuat”, spune Ştefan Nagy, producător de zarzavaturi ecologice. În luna martie, Real şi Primăria Timişoara vor organiza un prim târg de produse. „În martie, la târgul de achiziţii, vom vedea produsele şi vom stabili exact modul de lucru. Vor urma vizite la producători, pentru a evalua corect potenţialul lor. Fiecare poate asigura produse pentru un magazin sau pentru toate 25 din ţară”, a declarat Michel Lamoot.
Susţinător al programului, viceprimarul Adrian Orza a dorit să sublinieze importanţa unei astfel de iniţiative. „«Susţin economia locală şi producătorii locali» ar trebui să fie în mintea fiecăruia dintre noi atunci când mergem la cumpărături. Să luăm roşia de Jimbolia, nu pe cea din Turcia, cartoful de la Belinţ, nu pe cel din China, vinetele, ardeii şi varza de la Vizejdia, nu din Spania, lubeniţa de Gottlob, nu din Singapore. Încurajând producătorii locali, cumpărăm produse mai gustoase, mai proaspete, mai sănătoase şi dăm de lucru celor de lângă noi”, a declarat Orza. În România nu există, în prezent, mecanisme pe deplin funcţionale în domeniul comerţului intern cu produse alimentare sau nealimentare. Asociaţiile familiale sau micile întreprinderi private sunt nevoite să-şi vândă producţia pe cont propriu. „E regretabil că produsele de aici nu se regăsesc pe rafturile magazinelor româneşti. Scopul nostru e să aducem cât mai multe astfel de produse în magazinele din ţara. Ne propunem să avem din ce în ce mai multe produse locale pe rafturi, nu doar alimente, ci şi bunuri nealimentare, pentru a putea pune umărul la dezvoltarea durabilă a economiei româneşti. Prin noul program vom oferi furnizorilor locali posibilitatea de a-şi desface mărfurile într-una dintre cele mai extinse reţele comerciale prezente pe piaţă”, a conchis Michel Lamoot.
Comentarii prin facebook