Liderii de sindicat negociază, încă de anul trecut, contractul colectiv de muncă, dar se așteaptă la surprize deloc plăcute, chiar de la 1 februarie, dată la care expiră cel actual.
Primii pe lista disponibilizaților vor fi aproape 100 de timișoreni, angajați ai Centrului Zonal de Marfă Timișoara, care, între timp, au ajuns pe statele de plată ale Sucursalei Craiova, după desfințarea celei timișorene. „Deocamdată, se chinuie, este vorba despre 90 de oameni, cei din centrala de conducere, angajați cu decret la Craiova, dar lucrează aici. Ne așteptăm, 99%, ca ei să fie primii care vor fi dați afară din martie, când intră în vigoare noul contract colectiv de muncă și programul de restructurare pe calea ferată, pe care îl va alege ministrul”, spune Petrică Stoian, lider de sindicat la CFR Infrastructură Timișoara. Programul de restructurare la care lucrează Ministerul Transporturilor prevede că de la CFR SA vor fi disponibilizate 1.630 de persoane, 61% personal operațional și 39% personal administrativ. Aceasta va conduce, în 2011, la reduceri salariale de 288 de milioane lei. La CFR Călători, reducerea trebuie să fie de 2.075 persoane, ceea ce înseamnă reduceri de 200 de milioane. La CFR Marfă, disponibilizările depind de negocierile cu sindicatele și de disponibilitatea acestora de a renunța sau suspenda acordarea tichetelor de masă, a primelor de vacanță, de Paște, de Crăciun și de Ziua Feroviarului. În funcție de acestea, vor fi trimise acasă între 3.400 și 4.600 de persoane, reducerea fiind de 300 de milioane de lei. Sindicatele au timp de negociere până la sfârșitul lunii ianuarie. Procedura prevede apoi că, în maximum 45 de zile, noul contract colectiv de muncă intră în vigoare, cu tot cu restructurările impuse de minister.
Comentarii prin facebook