E aproape gata! Primul vaporaș din cele șapte comandate de Primăria Timișoara ar putea veni de la Galați la începutul lunii februarie. Totul depinde de un expert în semnătura căruia stau atât recepția vasului, cât și virarea avansului către contructor. Specialiștii de la șantierul naval au început deja lucrul la alte două ambarcațiuni.
La începutul anului 2015, Primăria Timișoara a organizat prima licitație pentru cumpărarea a șapte vaporetto, destinate transportului pe Bega. Din cauza prețului foarte mic nu s-a prezentat niciun ofertant, iar în aprilie CL a votat majorarea sumei prevăzute pentru această achiziție, la aproximativ trei milioane de euro. Câștigătorul celei de-a doua licitații, organizată în vară, a fost anunțat în luna octombrie, fiind vorba despre SC Spat Yard SRL din Galați, firmă care a oferit un preț de 6.9 milioane de lei, pentru toate cele șapte ambarcațiuni. Până acum, la Timișoara n-a ajuns niciuna dintre ele, dar la finele anului trecut primarul Nicolae Robu se declara foarte optimist. „Cu vaporașele stăm mai bine decât ne-am așteptat. Două sunt într-o fază foarte avansată, deși înțelegerea a fost că se va lucra mai insistent pe unul singur. Nu cred că vor veni mai devreme decât sfârșitul lunii ianuarie, dar vestea bună este că vom avea două, nu doar unul”, susținea edilul.
În prezent, primul vaporaș este aproape gata, pe șantierul din Galați. Cei de la firma constructoare spun acum că așteaptă reprezentanții Primăriei Timișoara, care să facă recepția lucrării. Conform contractului, ar trebui virat și un avans, dar primarul Nicolae Robu susține că lucrurile nu sunt atât de simple. Vaporașul trebuie expertizat înainte ca primii bani să fie trimiși în conturile constructorului. Ca să nu existe surprize ulterior! „Vrem să respectăm cu strictețe legea, care, în segmentul public, este mult mai restrictivă. Nu putem trimite comisia de recepție la Galați fără să avem o «pre-recepție» făcută de un expert în nave. Am contractat cu un astfel de expert, care va face o evaluare. Dacă ne dă undă verde, trimitem comisia, facem recepția și dăm banii. Avem contract pentru șapte vaporetto, dar vrem să vedem unul gata, nu vrem să plătim avans până nu vedem că este făcut în acord cu caietul de sarcini”, explică Robu. Vaporașele vor avea 12,7 metri lungime și 4,9 metri lățime, echipajul fiind de două persoane. Ele urmează să fie folosite atât pentru transport în comun, cât și pentru agrement, dar nu se știe exact de când ar putea circula. Dacă primul vaporetto este în regulă, el va fi urmat foarte curând de un al doilea, la care s-a lucrat până în prezent mai mult de jumătate. Gălățenii au început, susțin ei, și lucrul la cea de-a treia ambarcațiune.
Comentarii prin facebook