Stockholm. Berlin. Praga. Timișoara. Ce ar avea în comun aceste patru orașe? Teoretic, un foarte performant sistem de management al traficului. Practic, rămâne de văzut dacă, de la 1 noiembrie, puzderia de semafoare chiar va ajuta la descongestionarea traficului. Până atunci, șoferilor nu le rămâne decât să bată mărunt din buze pe la cozi…
Săptămâna trecută, consilierul local PSD Alfred Simonis i-a sugerat primarului Nicolae Robu să joace Pokemon Go, fiindcă poate constată astfel ce haos e în traficul din Timișoara, din cauza semafoarelor nou montate. Tot atunci, președintele CJ, Sorin Grindeanu, spunea că nu înțelege cum funcționează „inteligența” sistemului de management al traficului și că aceasta ar trebui impulsionată cumva. Primarul Nicolae Robu vede lucrurile cu totul altfel. „Am un gust amar de fiecare dată când văd cum proiectele care fac cinste Timișoarei și care ridică orașul la alte standarde sunt luate în derâdere și duse în derizoriu de unii dintre timișoreni. Nu știu de ce unii, și din categoria jurnaliștilor, și a oamenilor politici sau a altor cercuri, au această plăcere, pe care nu am văzut-o în alt oraș, de a crea o imagine negativă propriului oraș (…) Am spus de multe ori că noul sistem de semaforizare nu e pus în funcțiune, nu există o corelare care să asigure unda verde la ora actuală. La 1 noiembrie va trebui să avem sistemul funcțional și undă verde în oraș cvasi-generalizat”, spune edilul.
Conform lui Robu, „sistemul nostru este de foarte înaltă performanță, este un sistem ultramodern făcut de specialiști. Nu este făcut nici de primar, nici de aparatul de specialitate al primăriei, este făcut de specialiști în domeniu (…) nu este oare firesc să avem încredere în specialiștii de trafic management, că nu ne pricepem fiecare la orice? (…) Haideți să facem aprecierile atunci când lucrarea este recepționată”. Primarul nu a putut spune totuși, cine sunt specialiștii care au gândit acest proiect, care a fost făcut „mai demult”. „Dacă cumva unele soluții vor fi greșite, ceea ce este foarte puțin probabil, haideți să criticăm atunci. Vă asigur că voi fi mai critic decât oricine și voi pune toată presiunea pentru remedieri. Nu vom semna de recepție până când nu va fi funcțional acest sistem”, a conchis Nicolae Robu.
Proiectul de management al traficului a fost executat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, la un preț de 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform site-ului Swarco, firma a executat lucrări similare în orașe precum Stockholm, Berlin sau Praga. Proiectul de la Timișoara prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și a mai multor panouri pe care vor fi afișate diverse informări.
Comentarii prin facebook