Consilierii locali și-au reconsiderat poziția, astfel că, după numai o săptămână, au aprobat proiectul de hotărâre care prevede cumpărarea unor tramvaie noi. Același proiect a fost respins marțea trecută.
În şedinţa festivă a Consiliului Local Timișoara, dedicată Revoluţiei, aleșii locali au avut nevoie de numai câteva secunde pentru a fi de acord cu studiul de oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi și modernizarea depoului din Dâmboviţa. CL a aprobat, acum câteva luni, și contractarea unei finanţări rambursabile de maximum 50 de milioane de euro, pe o perioadă de 15-20 de ani, pentru tramvaie noi şi modernizarea depoului.
Tramvaiele care circulă în Timişoara sunt produse acum 30-40 de ani și au fost aduse din Germania. Multe dintre ele, se menționează în studiul de oportunitate al RATT, vor fi obligatoriu casate începând de anul viitor. Prețul mediu al unui tramvai nou este de 2,5 milioane de euro. Procedura de achiziție a tramvaielor, printr-o licitație internațională, va fi demarată în primul trimestru al anului viitor.
Scrie un comentariu
6 comentarii pentru acest articol
tristete mare la pnl timis.
Aceste tramvaie noi nu aduc plusvaloare,in plus le vor folosi doar o anumita categorie de cetateni cei mai saraci dintre Timisoreni,dar decontul il vor face cei care platesc cele mai multe taxe si impozite! Anual daca dobanda este de doar 5%,se va plati o dobanda de 2.500.000 de euro,x 20 de ani cat e creditul faceti socoteala=50 de milioane de euro merg pe dobanda,posibil dobanda sa fie mai mare de 5% pe an….Practic in cei 20 de ani de credit daca Primaria Timisoara si Consiliul local ar fi fost mai responsabili cu banii cetatenilor ar mai fi putut sa cumpere inca cel putin 20 de asemenea tramvaie!!!!! Dar de ce ne trebuie tramvaie noi? Restul sunt vechi e adevarat,dar de ce ne trebuie printre cele mai scumpe tramvaie? La Remarul Pascani se reabiliteaza si modernizeaza tramvaie vechi,cu tot ce inseamna acest lucru,instaltie de clima,monitorizare video,plus alte detalii tehnice extrem de importante,si asta la aproximativ 20% din pretul unui tramvai nou…… Practic puteam reconditiona intregul parc de tramvaie cu o suma ce nu ar fi excedat intre 5.000.000 si 8.000.000 milioane de euro!!!! Sa spunem ca ne permitem mai mult,exista tramvaie noi ce se fac la Arad se cheama Imperio, la un pret de asemenea atractiv…………………Sunt curios,daca cele doua variante enuntate de mine vor fi luate in calcul de RATT…Nu as crede pentru ca ei nu se gandesc la banii publici prea mult,si nu administreaza acesti bani in interesul cetatenilor cu adevarat!!!
Mai idealistule,pai de ce sa se cheltuie chibzuit banul public,de ce sa mearga aceasta in industria romaneasca de profil,tu mai crezi in sloganele inventate de nomenclaturisti nu ne vindem tara???Acele slogane au fost inventate tocmai pentru a putea pune pe butuci intreaga industrie din Romania,ca apoi sa poata fi vanduta ca fier vechi,ca apoi sa poata veni strainii si sa fim dependenti de ei!!! Se cheama tradarea interesului national tradarea tarii,dar cine mai crede in idealaurile acestea este naiv!!!
Vienezii isi refac tramvaiele la Bucuresti,micii micii vienezi le importa pe cele mai scumpe!!!!!!!!!!!!!!!! Bravo vienezilor,rusine micilor micilor vienezi!
@idealistu
zici tu ceva, dar nu stii exact ce. ideea e ca trebuie luate tramvaie noi, dar nu 15 cu 50 de milioane. asta se numeste frectie la picior de lemn pentru ca timisoara e deservita de 9 linii de tramvai iar asta inseamna ca timisorenii nu vor prea urca in cele noi.
de unde se da spaga mai mare de acolo se vor achizitiona tramvaiele
Articole asemănătoare
Știri de ultimă oră
Cele mai citite articole
- O nouă demisie la Consiliul Judeţean. Bogo Anucin pleacă de la conducerea DGASPC, vine Monica Truşcă
- În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO
- Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată
- Lasconi cu Băsescu, Ciucă cu… Dani Mocanu. Apelul la unitatea dreptei făcut de Bolojan a dat ceva roade
- Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
- Sunt restricții pe A1, în zona Margina – Traian Vuia
- Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău
- A fost decis cine se va ocupa cu demolarea actualului stadion Dan Păltinișanu
Administratie
Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
Citeşte tot articolul
ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița
Vă puteți schimba cartea de identitate chiar și în ziua alegerilor
Timișoara vrea să preia o parte din Calea Urseni, în vederea modernizării
Politica
Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău
Citeşte tot articolul
Sport
După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa
Citeşte tot articolul
Rezultate bune pentru halterofilii timișoreni la Naționalele de la Onești
Social
Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
Citeşte tot articolul
Nou eveniment important sub egida UPT. Sunt „vizați” tinerii cercetători
Sănatate
Ascultă-ți corpul și mergi la control. Policlinicile Regina Maria oferă consultații și analize medicale decontate de CAS
CNI caută dirigenție de șantier pentru construcția viitorului Institut Oncologic ce se va ridica la Timișoara
Spitalul de Copii “Louis Țurcanu” a pus în funcțiune un aparat RMN achiziționat cu fonduri europene, prin ADR Vest
Zeci de firme, grupate în trei asocieri, vor contractul de peste 200 de milioane de euro pentru ridicarea Institutului Oncologic Timișoara
Conferință extraordinară la Timișoara: Viitorul sănătății – Convergența dintre medicină și tehnologie
Tehnică de epilare de ultimă generație la L’architect du Beaute! Un aparat de înaltă performanță, în premieră la Timișoara
Noul an școlar începe și la Centrul Stomatologic al Primăriei Timișoara
Nouă proiecte de modernizare a unităților medicale publice din Regiunea Vest beneficiază de 57 de milioane de lei, fonduri europene nerabursabile
Newpharma.ro: Inovație și expertiză românească pe piața online a farmaciilor din România
Cinci ambulatorii din Regiunea Vest vor fi modernizate și dotate cu echipamente noi/ FOTO
Cinci ambulatorii din Regiunea Vest vor fi modernizate și dotate cu echipamente noi
L’architect du Beaute, mai mult decât un Spa medical: arhitecţii frumuseţii tale/FOTO
Timp liber și cultură
Tradiţii păstrate! Mândru că mi-s bănăţan, un concurs ce creşte în valoare de la an la an/FOTO
Weekend plin de distracție, în Iulius Town: nou spectacol imersiv cu imagini din spațiul cosmic și teatru de păpuși pentru copii
La Timișoara se va lansa Common Heritage – Catalogul Secession, dedicat patrimoniului construit comun al orașelor din Euroregiunea DKMT
John Malkovich urcă din nou pe scenă, la Timișoara, cu piesa Infamous Ramirez Hoffman
„Din suflet de român”, spectacol popular desăvârşit cu ocazia Zilei Naţionale
Lansarea „Jurnalului interzis” și dezbaterea „Am învățat să fim liberi?” în cadrul Galei Corneliu Coposu, la Timișoara
Brickenburg In My Town – Zilele Fanilor LEGO® revine cu o nouă surpriză în Iulius Town, iar Game ON! Festival aduce board games
Concurs de talente sportive, la Jebel: “Românii fac sport”
Economic
Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare
Citeşte tot articolul
Comentarii prin facebook