Timişorenii ar putea avea mai multe locuri de parcare, dacă aleşii locali vor fi de acord. Cu cifre de afaceri de sute de milioane de euro şi experienţă în administrarea de parcări, două firme străine sunt interesate de posibilităţile pe care le oferă Timişoara. Una dintre acestea are strânse legături cu… cristalele Swarovski!
Două firme străine, cu cifre de afaceri de sute de milioane de euro, vor să investească în parcările din Timişoara, mai ales în cele subterane. Ele şi-au manifestat interesul pentru mai multe zone din oraş, care prevăd asemenea construcţii. Una din companiile interesate este Swarco, firmă austriacă, specializată în soluţii pentru managementul traficului, fondată, acum 40 de de ani, de unul dintre membrii familiei Swarovski, deţinătorul faimosului brand, producător de cristale. În următoarea perioadă, strategia companiei Swarco este îndreptată spre segmentul construirii şi administrării de parcări în Europa Centrală şi de Est, în parteneriat public – privat.
Conform legislaţiei actuale, parcările pot fi construite în regim de parteneriat public–privat, prin concesionarea terenului sau prin atribuire directă, dar numai societăţilor la care autorităţile locale sunt acţionari majoritari. Parteneriatul public-privat şi-a demonstrat deja părţile proaste. Până şi Consiliul Judeţean Timiş încearcă să scape de aceste sarcini care se dovedesc prea păguboase. Concesionarea este o procedură greoaie, pentru că definitivarea poate dura între şase luni şi trei ani, iar investitorii nu au răbdare. Legea 178/2010 vine în ajutorul administraţiilor locale şi prevede atribuirea directă către societăţile care la care sunt acţionari majoritari, cum sunt cele de administrare a domeniului public. Acestea, la rândul lor, se pot asocia cu o firmă privată. În esenţă, primăria nu are bani, dar deţine terenul, iar investitorul suportă partea financiară. Consiliul local stabileşte o comisie care să negocieze asocierea între propria firmă şi cea privată, asocierea, transformată într-o societate comercială, se înregistrează la Registrul Comerţului şi este condusă de un consiliu de administraţie, din care, obligatoriu, fac parte consilierii locali.
Ideea este agreată de cele două firme străine care vor să construiască parcări subterane în Timişoara. Primăria are deja un studiu la nivel de municipiu, în care a fost evaluat potenţialul spaţiilor de parcare şi staţionare pentru maşini şi care a evidenţiat un plus de 300 de amplasamente unde se pot construi parcări. Atât administraţia locală, cât şi investitorii privaţi speră ca, până la sfârşiitul anului, să fie definitivate opţiunile pentru asociere.
Comentarii prin facebook