Autorităţile locale organizează, pentru prima oară în acest an, o licitaţie pentru maşinile abandonate pe domeniul public şi ridicate de angajaţii de la ADP. Între 35 şi 50 de autovehicule ar putea avea proprietari noi, dacă aceştia sunt dispuşi să scoată ceva bani din buzunar pentru ele.
Administrarea Domeniului Public are, în spaţiul din Calea Şagului, vizavi de CET Sud, câteva mii bune de maşini abandonate, adunate de pe străzile oraşului. Acestora li se adaugă alte câteva zeci de autovehicule ridicate pentru că au fost parcate neregulamentar şi după care proprietarii n-au mai venit. Toate maşinile sunt păstrate timp de 90 de zile, timp în care poliţiştii comunitari trebuie să le găsească proprietarii. Apoi, autovehiculele intră în procesul de evaluare.
Tocmai acest proces dă mari bătăi de cap autorităţilor locale. Un centru de recuperare şi valorificare a materialelor refolosibile oferă pentru o „rablă” 8 lei. O evaluare după normele în vigoare poate stabili însă o sumă mai mare, care ajunge uneori chiar la…4 – 500 de lei. Chiar dacă 90% din maşinile abandonate sunt bune doar pentru fier vechi, primăria evită evaluările, din cauza surprizelor neplăcute, care nu fac decât să-i încarce gestiunea. In plus, Curtea de Conturi nu permite acceptarea preţului de 8 lei pentru o maşină, fie ea şi în stare avansată de degradare.
Din Comisia de licitaţie a…rablelor fac parte reprezentanţi ai Finanţelor şi ai Consiliului Local Timişoara, plus un evaluator cu atestat pentru maşini. Comisia trebuie să recupereze banii pe care ADP i-a cheltuit cu ridicarea, transportul şi depozitarea autovehiculelor. Asta înseamnă aproximativ 500 de lei plus TVA, pentru fiecare maşină.
Comentarii prin facebook