Bulibăşeala CFR

Mult mai mult de trei ceasuri rele i-au copleşit marţi pe angajaţii Regionalei CFR Timişoara. Din surse exclusiv sindicale, aproape de orele amiezii, se dezvoltă zvonul că Regionala CFR Timişoara a fost înmormântată, îmbălsămată şi mutată la Craiova. În trei paşi rapizi şi succesivi. Pe 1 noiembrie s-a închis CFR Marfă, pe 2 noiembrie (marţi) se închide CFR Călători, iar pe 3 noiembrie, CFR Infrastructură. Ca la nişte buticuri de cartier, urma să se pună sau chiar s-a pus lacăt pe cele trei instituţii. Furând startul, ca să fie primul care ia o reacţie, prim-vicepreşedintele PSD Timiş, Sorin Grindeanu, sare să atace cu mânie maximă această măsură. Sursele PSD-istului sunt tot sindicale. Cu un ochi vigilent pe site-ul cu lucrările la drumuri şi cu altul pe o coală de hârtie, Grindeanu atacă, printr-un comunicat de presă, guvernarea care a permis o asemenea mare ticăloşie. Şi Grindeanu ştie la fel, că s-au desfiinţat deja CFR Marfă şi CFR Călători, iar pe 3 noiembrie vine la rând CFR Infrastructură. Cu toate acestea, nimeni din CFR nu prea ştie nimic. Continuă să lucreze într-o instituţie „cu lacăt la uşă”. L-am citat pe Grindeanu. Nu ştim cum o fi ieşit oamenii afară: or fi spart lacătul şi au executat o ieşire prin efracţie. Şefi de direcţii, ingineri, directoraşi, nimeni nu ştie că li s-a închis prăvălia. Cu excepţia CFR Marfă, care este un lucru oficial. Sindicaliştii o dau înainte, că s-a închis. Ceilalţi spun că nu. Tragi-comedia atinge paroxismul. În fine, după-amiaza, Biroul de presă al Companiei CFR trimite un comunicat prin care dezminte afirmaţiile apărute în media. Ce-i drept, doar cu jumătate de gură. Se spune însă clar că regionala nu se desfiinţează nici în 3 noiembrie, nici ulterior. Totuşi, se aminteşte că se lucrează de zor la un „program de restructurare a companiei”. Marea problemă care rezultă din tot acest circ este lipsa de comunicare şi secretomania tâmpită în care se lucrează. La fel cum se întâmplă în multe domenii de activitate în această ţară tot mai nefericită. Fiindcă niciun director din CFR nu a putut să dezmintă clar informaţiile sindicaliste, în condiţiile în care şeful la nivel naţional al CFR este un timişorean, Valeriu Trică. Pe viitor, informaţiile s-ar putea confirma sau nu. Numai că era cam greu de crezut că, de pe o zi pe alta, se poate închide un ditamai mastodont precum o regională CFR, aşa cum ai închide o langoşerie. Cât despre restructurarea companiei, mutarea unor birouri de la Timişoara la Craiova numai reformă nu poate fi numită. Eventual, în capul „portocaliu” al epigonilor lui Băsescu. Un prieten care a lucrat mult timp în CFR şi „mănâncă pe pâine” acest domeniu îmi povestea despre marea risipă din sistem. În primul rând, se referea la parcul auto incredibil de mare pentru o instituţie care se ocupă de trenuri. „S-ar face o economie de câteva zeci de milioane de euro numai renunţând la maşinile în plus din dotare. Nu zic că toate trebuie să dispară, dar sunt extrem de multe. Inspectorii de la Regională nu merg în control cu trenul, cum ar fi normal, ci cu maşinile. Mulţi n-au văzut de ani de zile cum arată un tren pe dinăuntru. În acest moment, Gara de Nord, dar şi alte gări de orăşele au câte trei directori în funcţie. Unul la Marfă, altul la Călători şi altul la Infrastructură. De ce? De aici ar trebui începută reforma, nu să muţi regionala la Craiova”, mi-a explicat el câteva lucruri despre un sistem care pare a se apropia tot mai mult de colaps.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fluturi și albine vii - expoziție

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Primul joc, prima șansă la trofeu. SCM Timișoara, meci de totul sau nimic cu Dinamo

Campioana României la rugby, SCM USV Timișoara, va întâlni deținătoarea Cupei României, Dinamo București, sâmbătă, 29 martie. Partida va avea loc de la ora 12.00, la stadionul Arcul de Triumf din București, și reprezintă prima ediție a Supercupei României. Echipa bănățeană a intrat într-a doua săptămână a pregătirii în formulă completă. În primele opt săptămâni...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primul joc, prima șansă la trofeu. SCM Timișoara, meci de totul sau nimic cu Dinamo
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
Iulius Town

Economic vezi arhiva Economic

CCIA Timiș organizează un curs de Expert Dezvoltare Durabilă

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș și Expert Business Center, invită angajații din Regiunea Vest la cursuri gratuite inovative, special concepute pentru a-și dezvolta abilitățile și a-și crește oportunitățile de carieră, derulate prin Proiectul ”Evoluția tehnologiilor rapide = Evoluția carierei angajaților din Regiunea Vest”,cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș organizează un curs de Expert Dezvoltare Durabilă

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Chiar dacă noile mijloace de transport în comun achiziționate cu bani europeni de primăria Timișoara este una semnificativă, acestea nu beneficiază de asigurare de tip CASCO, ci doar cele solicitate de legislația rutieră în mod obligatoriu, cea de tip RCA. Viceprimarul Ruben Lațcău a admis că acest tip de asigurări nu este realizată pentru mijloacele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mijloacele de transport în comun din Timișoara nu au polițe de tip CASCO. Primăria pregătește achiziționarea acestora
Consilierii locali timișoreni au aprobat, marți seara, un pas extrem de important pentru ca Muzeul Revoluției să poată fi amenajat la sediul fostei Comenduiri a Garnizoanei Timișoara. Planul Urbanistic Zonal a trecut de votul plenului, cu mici modificări față de varianta originală. Principala modificare adusă planului inițial se referă la redimensionarea clădirii noi care va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Revoluției Anticomuniste de la Timișoara are PUZ aprobat
În cadrul unui parteneriat cu Municipiul Timișoara, prin Centrul de Proiecte, elevii de la British International School of Timișoara și Școala Gimnazială nr. 16 au făcut o incursiune în istoria transportului public timișorean, la MX Muzeul Corneliu Miklosi. De la tramvaiul tras de cai din 1869 la celebrele Gemene cu dublă comandă, copiii au explorat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Istoria transportului public din Timişoara descoperită de elevi la MX Muzeul Corneliu Miklosi/Foto
Galeria Jecza are plăcerea de a anunța deschiderea sezonului expozițional din această primăvară, printr-un eveniment ce reunește două perspective artistice: Liviu Stoicoviciu, alături de Mihaela Hudrea. În aparență diferite, practicile celor doi artiști converg într-un punct esențial, anume preocuparea constantă pentru formă și utilizarea sa ca mijloc principal de expresie. Curatoriată de Călin Dan, expoziția...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Galeria Jecza deschide sezonul expozițional 2025 cu o dublă vernisare
Timişoara va avea în acest an, potrivit primarului Dominic Fritz, un buget de 2,65 de miliarde de lei. În schimb, Cluj-Napoca, potrivit edilului Emil Boc, va avea 4,2 miliarde de lei. În 2023, ambele oraşe aveau un buget de 2,4 miliarde de lei. De unde a intervenit această discrepanţă uriaşă între oraşe aproximativ egale din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul E uşor a scrie cifre… De ce muncipiul Cluj-Napoca are un buget (pe hârtie) mult mai mare decât Timişoara
În această perioadă, CFR Infrastructură Timișoara efectuează o serie de lucrări de întreținere a căii ferate, în vederea asigurării funcționalității suprastructurii feroviare din zona de responsabilitate. În acest scop se folosesc o serie de utiliaje grele, specializate în astfel de operațiuni. Astfel, în această perioadă, pe Linia 328 Arad – Oradea, între stațiile Șimand –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum se întreține terasamentul unei căi ferate. CFR Infrastructură efectuează lucrări de întreținere/FOTO
Potrivit proiectului de buget al Timişoarei pentru acest an, vor fi tăiate 42 de milioane de lei la capitolul cheltuieli cu personalul. Primarul Dominic Fritz afirmă că acest aspect nu reprezintă o problemă, din contră instituţia pe care o conduce ar putea fi astfel mai eficientă. Totodată, el îi invită pe angajaţii comozi să plece...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz despre proiectul de buget al Timişoarei: “Paradoxul în administrație este că poți fi mai eficient cu mai puțini oameni”
Primăria Timișoara dorește prelungirea contractului pe care îl are cu propria societate, Drumuri Municipale Timișoara, în vederea întreținerii drumurilor și trotuarelor din oraș, pe o durată de încă patru ani. Documentul va fi supus votului consilierilor locali în ședința de plen de astăzi. Contractul inițial cu SDM a fost semnat încă din 2017, fiind ulterior...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SDM cere primăriei prelungirea contractului pe care îl are pentru întreținerea drumurilor și trotuarelor, pe o durată de patru ani
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș și Expert Business Center, invită angajații din Regiunea Vest la cursuri gratuite inovative, special concepute pentru a-și dezvolta abilitățile și a-și crește oportunitățile de carieră, derulate prin Proiectul ”Evoluția tehnologiilor rapide = Evoluția carierei angajaților din Regiunea Vest”,cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș organizează un curs de Expert Dezvoltare Durabilă
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.