Volumul „Căile ferate din Banat – un simbol în pericol”, al inginerului Valentin Ivănescu, sprijinit de o întreagă echipă, a stârnit curiozititate. Peste 100 de persoane, printre care şi mai mulţi oameni politici, au participat, la sfârşitul săptămânii trecute, la Casa de Cultură din Buziaş, la lansării cărţii.
Apariţie editorială este văzută ca una dintre cele mai complexe pe tema căilor ferate din Banat. Inginerul Valentin Ivănescu, sprijinit cu fotografii rare, date istorice şi documente autentic de inginerii Mircea Maşcovescu şi Constantin Alupoaie, trage un serios semnal de alarmă. Este vorba despre bătaia de joc în care au ajuns căile ferate din Banat, cândva mândria ţării.
Banatul a fost mereu fruncea în domeniul feroviar, dar această istorie începe să fie uitată puţin câte puţin. Căile ferate se închid, sunt neglijate sau se privatizează, personalul CFR este disponibilizat, numărul călătorilor este tot mai redus, iar transportul de marfă a devenit demodat cu trenul. Lipsa de fonduri şi transportul rutier au marginalizat transportul ferat. Toate acestea se întâmplă în Banat, locul în care odată CFR era privit ca o a doua armată a ţării. Lucrarea a apărut la editura „Tiparniţa” din Arad, cu ajutorul sponsorilor Dan Redac şi Ştefan Brebenaru.
Comentarii prin facebook