România rămâne țara tuturor posibilităților. După anunțul demolării unei porțiuni din autostrada Sibiu – Orăștie, CNADR ar putea face același lucru și cu o parte din Autostrada Lugoj – Deva. Această porțiune trebuia dată în folosință la sfârșitul acestui an.
Surse din cadrul CNADNR le-au dezvăluit jurnaliștilor de la capital.ro că o porțiune din cei 17 km aflați pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva ar putea fi demolată. Motivul este același ca la autostrada Sibiu- Orăștie, și anume utilizarea unor materiale de slabă calitate. Această porțiune urma să fie data în folosință la finele acestui an. „Avem un raport în urma unei expertize efectuată pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Materialele de construcții care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experți, dar au fost plătite de către Compania Națională de Autostrăzi. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porțiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o nouă expertiză pentru a stabili dacă firma de construcții a respectat proiectul”, au explicat sursele citate. Interesant este că și pe Deva – Lugoj lucrează aceeași firmă care și-a bătut joc de Orăștie – Sibiu, și anume italienii de la Salini Impregilo. Coincidențele nu se opresc aici, aceeași firmă a făcut studiul de fezabilitate în ambele cazuri. E vorba de germanii de la Diwi Consult International. În momentul sesizării problemelor de pe Orăștie – Sibiu, firma și-a anunțat intrarea în insolvență. Capital mai arată că Salini Impregilo, în asociere cu firma SECol SpA, a câștigat la preț de dumping, în vara anului 2013, construcția celor 28 de kilometri ai lotului 2 Lugoj – Deva. Potrivit caietului de sarcini, prețul era evaluat la 9,3 milioane de euro în medie pe kilometru, licitația fiind adjudecată cu prețul de 4,56 milioane de euro pe kilometru. (sursa foto: www.hotnews.ro)
Comentarii prin facebook