Proiectul de management al traficului trebuie finalizat până la 1 noiembrie, așa cum prevede al șaselea act adițional la contractul de finanțare încheiat în 2013. Pentru asta e nevoie însă de un vot din partea consilierilor locali, care vor avea acest proiect pe ordinea de zi a plenului de vineri după-amiază.
Proiectul „Trafic management şi supraveghere video” dă bătăi de cap nu doar șoferilor, ci și oficialilor Primăriei Timișoara. Proiectul a pornit cu mare greutate și abia în iulie 2014 au fost deschise ofertele depuse de patru firme. Rezultatele au fost anunțate în ianuarie 2015, când unul dintre ofertanți a depus și contestație. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestaţia şi a dispus anularea procedurii de atribuire.
Cazul a ajuns în instanță și, la începutul lunii aprilie 2015, Curtea de Apel Timişoara a admis plângerea promovată de primărie şi a respins contestaţia. În aceste condiții, contractul de furnizare a fost încheiat în data de 23 aprilie 2015. De la bun început a fost clar că timpul de execuție era foarte strâns, având în vedere că data limită, fără acte adiționale, era 30 iunie 2016.
În decembrie 2015, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a inclus acest proiect în ,,Lista proiectelor cu risc de neimplementare în perioada de eligibilitate a POR 2007-2013”. Acestea pot face obiectul unor acte adiţionale de prelungire a duratei acestora, prin acordarea unui termen de finalizare, dar nu mai târziu de 30 iunie 2016, pentru îndeplinirea obiectivelor şi indicatorilor şi pentru asigurarea funcţionalităţii din surse proprii ale beneficiarilor. CL Timișoara a votat deja includerea în lista de investiţii pentru anul 2016 a proiectului de trafic management, cu tot cu valoarea estimată necesare finalizării acestuia. S-a ajuns acum la actul adițional cu numărul 6 al contractului de finanţare, iar termenul „pentru asigurarea funcţionalităţii proiectului s-a decalat până la data de 1 noiembrie 2016”. Aceasta este, de altfel, și data cu care primarul Nicolae Robu încearcă să-i liniștească pe șoferii exasperați de haosul de pe străzile Timișoarei. Există însă o condiție care încă nu a fost îndeplinită: CL trebuie să emită, până la 30 septembrie, o hotărâre prin care se aprobă decalarea termenului contractului de finanţare şi cheltuielile legate de acesta.
Citeste și: Acum critica, dar in 2012 erau de acord! PSD-istii au votat padurea de semafoare
Un astfel de proiect se află pe ordinea de zi a plenului de vineri după-amiază. Consilierii trebuie să aprobe „prelungirea duratei contractului de finanţare a proiectului «Trafic management şi supravegherevideo» (…) până la data de 01.11.2016 în scopul îndeplinirii obiectivelor şi realizarea indicatorilor asumaţi”, dar și „ valoarea estimată a sumelor necesare finalizării proiectului în termenul menţionat la art. 1 (sume neeligibile în cadrul proiectului, care vor fi acoperite din surse proprii)”. Este vorba despre 9,99 milioane de lei, bani cuprinși deja în bugetul local pe anul în curs. Proiectul de trafic management şi supraveghere video prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. Acesta este este executat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA., la un preț de 19,9 milioane de lei, fără TVA.
Comentarii prin facebook