Consilierii locali au aprobat, în ultimul plen, transferul gratuit al unor proprietăți private aflat pe traseul viitoarei șosele către Drumul Boilor. Totuși, aceasta nu va fi gata mai devreme de 2018 și oricum până atunci mai trebuie dusă niște muncă de convingere.
Se vorbește de câțiva ani despre șoseaua care ar trebui să lege Timișoara de Drumul Boilor, dar nu s-a putut face nimic concret pentru că în zonă erau mai multe terenuri private. Proprietarii acestora – de fapt, o parte dintre ei – au fost de acord să le doneze municipalității, dacă se plătește de la bugetul local realizarea racordurilor la noul drum și la utilități. Consilierii locali au votat în ultimul plen proiectul care prevede atât donația, cât și plata de către PMT a acestor cheltuieli. „Noul drum asigură legătura peste canalul care leagă comuna Moșnița de Timișoara. Vorbim despre un drum de 1,2 kilometri, pe care l-am face într-un timp foarte scurt, dar nu am avut terenul pe care este traseul drumului. În sfârșit, după doi ani de strădanii, am ajuns să îi convingem pe proprietarii de terenuri din zonă să ne doneze terenul pe care urmează să fie drumul, noi vom asigura acolo și rețelele de utilități, nu vom face un simplu drum, vom face trotuare, piste de biciclete”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Există încă o mică problemă. „Cu un proprietar încă mai sunt discuții, dar, dacă nu vom ajunge la buna înțelegere cu el, vom pune presiune pe el, pur și simplu, izolându-l acolo. Exproprierea rămâne ca ultimă soluție. Nu are casă, are teren. Nu este normal ca în timp ce ceilalți cetățenii au fost de acord să doneze, cineva să nu vrea să discute. A fost foarte necooperant, sper să devină mai cooperant”, mai spune edilul. Drumul nu va fi însă realizat în acest an. „În momentul în care soluționăm problema cu donațiile, asta va lua câteva săptămâni, vom da drumul la licitație. În 2018, mai devreme în niciun caz, vom ajunge să avem acel drum”, a conchis Robu. În 2015, consilierii locali au aprobat traseul drumului, care ar urma să plece din intersecția Căii Moșniței din Timișoara cu strada Albăstrelelor și să ajungă în DC149, cunoscut ca și Drumul Boilor. Conform studiului de fezabiltate realizat de SC Drum Proiectconsult SRL, lucrarea ar urma să coste 19,4 milioane de lei, cu tot cu TVA, timpul de execuție fiind estimat la opt luni.
În urma dezvoltării imobiliare din zonele periurbane ale Timișoarei, traficul de intrare/ieșire din oraș în zonele de penetrație a devenit foarte aglomerat în anumite perioade ale zilei. Acest fenomen este întâlnit și în zona sud-estică a municipiului, unde în localitatea Moșnița au fost dezvoltate numeroase ansambluri rezidențiale (…) În acest caz, este necesară asigurarea unei legături alternative între Timișoara și Moșnița, în special spre zona de nord a localității Moșnița. Acest lucru este posibil prin amenajarea unei legături între Calea Moșniței din muncipiul Timișoara și Drumul Comunal 149 (Timișoara – Moșnița Veche – Bucovăț), denumit și Drumul Boilor (…) Traseul propus spre amenajare are o lungime de 1.500 de metri și începe pe Calea Moșniței, la sfârșitul carosabilului amenajat al drumului. Tronsonul proiectat se va corela cu traseul de perspectivă a Centurii de ocolire Sud a Timișoarei.
Referat, CL Timișoara
Comentarii prin facebook