Asocierea româno-spaniolă care a câștigat la licitație extinderea la patru benzi a străzii Popa Șapcă a luat vineri în primire amplasamentul. Șantierul nu poate începe încă, pentru că trebuie să-și dea OK-ul și CFR, care a emis deja un aviz pentru proiect. Traficul nu va perturbat foarte mult, susțin reprezentanții PMT. Practic, vom vedea.
Licitația de la Popa Șapcă a fost câștigată de asocierea SC Sylc Cons Trans SRL, SC Tableros y Puentes SA și SC Petrucco SA. Strada Popa Șapcă va avea, la finalul lucrărilor, patru benzi, câte două pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare moderne, urmând să fie extins și Bd. Antenei. Documentația de licitație pentru această lucrare a fost publicată pe SEAP în septembrie 2015, contractul fiind atribuit, după rezolvarea unei contestații, la finele lunii aprilie 2016. Valoarea estimată a investiției era de 44,2 milioane de lei, fără TVA, dar licitația a fost câștigată la prețul de 23,9 milioane de lei, tot fără TVA. „Lucrarea este complexă și foarte, foarte importantă pentru orașul nostru. Aici avem unul dintre cele mai importante puncte de strangulare a traficului și, evident, în momentul în care pasajul va fi dat în funcțiune, se va circula mult mai lejer. Nu avem în prezent nici trotuare civilizate, nici piste de biciclete. Vom rezolva cu ocazia acestei lucrări absolut toate problemele și, dincolo de funcționalitatea care va fi la cu totul alt nivel, și aspectul urban va fi altul. Orașul va arăta mai modern, mai frumos”, spune primarul Nicolae Robu.
Termenul de execuție estimat de proiectant este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. Edilul spune că nu va fi oprită circulația. „Așa se vor organiza lucrările încât traficul să poată continua, cu restricțiile de rigoare. Vor fi și momente când traficul va trebuit oprit completamente, dar așa va fi organizarea încât perturbarea să fie cât mai mică (…) Când ne punem la punct un apartament, fie și cu lucrări de relativ mică anvergură, faianță, gresie, zugrăveală, atunci avem un foarte mare deranj, darămite când ai în oraș lucrări atât de ample?”, a mai spus Robu. Totuși, el este contrazis de reprezentantul firmei care a câștigat licitația. „Nu cred că vom putea lucra fără să întrerupem circulația. Traficul feroviar nu avem voie să îl închidem, pe toată durata proiectului sunt doar 72 de ore de închidere a traficului feroviar. Lucrări de termoficare, canalizare, se va începe la pasaj. În paralel cu lucrările de la pasaj, se va începe și la extinderea carosabilului, la Bd. Antenei și Popa Șapcă. Încă nu am stabilit cum vom face restricțiile rutiere. Se va începe la pasaj și, în paralel, se va începe și la extinderea carosabilului, la Bd. Antenei și Popa Șapcă. De linia ferată nu ne atingem, se vor face modificări la nivelul carosabilului doar”, a explicat Bogdan Faur, administratorul Sylc Con Trans.
Când vor începe efectiv lucrările nu se știe. „Depinde de avizul pe care îl vom primi de la CFR. Așa prevede legea, ca firma care efectuează lucrările, deci nu primăria să obțină aviz de începere a lucrărilor. Vreau să nu fim greșit înțeleși, aceste proiecte sunt avizate de CFR, trebuie acum numai aviz de începere a lucrărilor”, spune primarul Timișoarei. În plus, pe parcurs vor apărea, aproape sigur, deja celebrele probleme cu utilitățile. „În prima fază se vor face devieri de utilități. Bănuiesc că vom avea din nou probleme cu mutarea utilităților, pentru că nu numai în Timișoara, ci peste tot, nu se știe pe unde sunt rețelele, de unde vin și unde merg. Dacă totul merge bine, noi putem termina mai repede de 18 luni. Avem experiență în astfel de lucrări, suntem în asociere cu firmele din Spania, care vor executa lucrări specifice. Sunt niște lucrări, de exemplu lansarea chesoanelor de poziție, pe care le vor face firmele spaniole”, a declarat, la rândul lui, Ioan Faur, directorul Sylc Con Trans. În această perioadă ar trebui să înceapă și lucrăril de lărgire de la pasajul Jiul, unde este așteptat de câteva săptămâni avizul de la CFR.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook