REGULAMENT DE ORGANIZARE A ACTIVITATII
FOTBALISTICE
Articolul 2 – Schimbarea denumirii cluburilor
1 FRF tine evidenta nominala a membrilor afiliati si avizeaza schimbarile denumirii acestora,
astfel încât sa se evite confuziile privind denumirea. Cluburile pot solicita FRF/AJF/AMFB
schimbarea denumirii sub care figureaza ca membri afiliati numai în perioada dintre doua editii
ale campionatului.
2 În denumirea clubului nu poate fi cuprinsa denumirea altei localitati decât aceea în care clubul îsi are sediul social.
3 Pentru aprobarea schimbarii denumirii este necesar avizul scris prealabil al FRF sau
AJF/AMFB, în caz contrar, cererea urmând a fi respinsa. Dupa obtinerea avizului prealabil al
FRF/AJF/AMFB clubul va face toate demersurile juridice necesare pentru modificarea
corespunzatoare a actului constitutiv si a statutului la instanta competenta.
4 Clubul care solicita schimbarea denumirii va depune urmatoarele documente:
a) cererea de schimbare a denumirii, însotita de avizul prealabil dat de FRF/AJF/AMFB;
b) dovada înregistrarii marcii la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci sau dovada
depunerii cererii de înregistrare la OSIM;
c) documentele prevazute de art. 1.7. din prezentul regulament, din care rezulta
schimbarea denumirii clubului;
d) dovada achitarii taxei pentru schimbarea denumirii.
5 Cererea de schimbare a denumirii însotita de documentele de mai sus se depun la forul
competent cu minim 30 zile înaintea începerii campionatului, în caz contrar cererea urmând a fi
respinsa ca tardiv introdusa.
6 Competenta privind aprobarea schimbarii denumirii cluburilor apartine Comitetului Executiv al
FRF, pe baza referatului Departamentului Juridic si, respectiv, Biroului executiv al AJF/AMFB
pentru cluburile afiliate numai la AJF/AMFB.
Articolul 6 –
3 Modificarea formei juridice, a structurii unui club sau orice operatiune care are ca scop
transmiterea/dobândirea dreptului de participare în competitii sau/si facilitarea obtinerii licentei
pentru campionatul unei ligi nationale, altfel decât prin promovare, retrogradare sau mentinere
într-o categorie competitionala ca urmare a participarii efective în competitii este interzisa.
Constituie modificari ale formei juridice sau ale structurii unor cluburi ori operatiuni care sunt
interzise urmatoarele: comasarea sau divizarea unor cluburi, schimbul de locuri între ele,
schimbarea sediului în alta localitate, schimbarea denumirii, transferarea actiunilor între cluburi
sau cesiunea dreptului de participare facuta cu titlu oneros sau cu titlu gratuit. Aceste modificari
sau operatiuni sunt interzise numai în masura în care sunt facute în detrimentul integritatii
competitiei sportive si numai daca au ca scop obtinerea dreptului de participare în competitii
sau/si a licentei.
4.1 Orice cerere adresata FRF având drept obiect modificarea formei juridice sau a structurii unui
club precum si/sau oricare dintre operatiunile aratate la alin. precedent, însotita de documentele
aferente, este analizata de directia juridica a FRF, care emite un aviz juridic cu propunerea pentru
aprobarea sau respingerea cererii de catre Comitetul Executiv. O astfel de cerere poate fi
introdusa numai în perioada 1-20 iunie a fiecarui an, în caz contrar urmând a fi respinsa.
Cluburile interesate sunt obligate sa însoteasca cererile cu acte juridice si alte documente care sa
le sustina si, la solicitarea FRF, sa le completeze în interiorul termenului aratat anterior, în caz
contrar cererea urmând a fi neluata în seama.
4.2 În cazul în care se propune aprobarea cererii, avizul Directiei Juridice a FRF va fi afisat pe
site-ul FRF si la sediul FRF timp de minim 5 zile, înainte de sedinta Comitetului Executiv în care
urmeaza sa se solutioneze cererea. Sub sanctiunea decaderii din dreptul la actiune, în intervalul
de timp de dupa afisare si pâna la data sedintei Comitetului Executiv în care urmeaza sa se dea
hotarârea, oricare club care dovedeste un interes poate face opozitie prin actiune introdusa la
Comisia de Disciplina a FRF.
4.3 În cazul în care se propune respingerea cererii pentru încalcarea principiilor de
promovare/retrogradare, Secretarul General al FRF va sesiza Comisia de Disciplina cu privire la
aceasta.
4.4.Hotarârile pronuntate de Comisia de Disciplina pot fi atacate la Comisia de Recurs a FRF,
deciziile acesteia fiind definitive si executorii pe plan intern.
4.5.Comitetul Executiv hotaraste aprobarea sau respingerea cererii pe baza avizului juridic, si/sau
pe baza hotarârilor executorii date în cauza de Comisia de Disciplina sau Comisia de Recurs.
4.6 Secretarul general al FRF poate sesiza din oficiu comisiile competente cu privire la faptul ca
unul sau mai multe cluburi au încalcat principiile de promovare/retrogradare. În cazul în care,
urmare a sesizarii din oficiu, se constata ca unul sau mai multe cluburi au încalcat principiile de
promovare/retrogradare, comisia competenta va sanctiona clubul/cluburile în cauza cu
interzicerea dreptului de promovare într-o categorie competitionala superioara pentru urmatorii 3
ani competitionali socotiti de la data la care a fost efectuata operatiunea interzisa.
4.7 În cazul în care un club a efectuat o operatiune juridica interzisa în scopul facilitarii obtinerii
licentei, în ultimii 3 ani competitionali înainte de sezonul pentru care se acorda licenta, comisiile
din cadrul sistemului national de licentiere a cluburilor au competenta de a constata întreruperea
calitatii de membru afiliat începând cu data efectuarii acelei operatiuni.
http://www.frf.ro/sites/default/files/ROAF%202011%20TIPAR%20FINAL.pdf
Comentarii prin facebook