Au trecut și sărbătorile, iar guvernul condus de Victor Ponta se pune pe muncă. Nu vă grăbiți să aplaudați, nu-i vorba încă de proiecte economice, buget, politici publice etc. Chestiunile astea mai pot aștepta. E vorba de cele 3.300 de posturi de șefi din eșalonul doi care trebuie ocupate de USL-iști. Evident, o contribuție importantă la această muncă sisifică o vor avea și baronii locali ai Uniunii. De menționat că, în timpul „dezastruoasei guvernări” a PDL, erau doar 2.100 de astfel de posturi. Ca să nu mai spunem că în gargara electorală a USL s-a pomenit foarte mult despre debirocratizarea aparatului de stat. Deh, mai multe partide, mai multe guri de hrănit! De la buget, normal.
În timp ce toată lumea urlă că s-a mărit foarte mult numărul parlamentarilor, îngroșarea fără precedent a aparatului politruco-administrativ pare să nu intereseze pe nimeni. În timp ce numărul ridicat de parlamentari e o consecință a unei legi electorale a votului uninominal, dar și proporțional, nicio lege nu cere să angajezi în funcții de directori pe toți cei care au contribuit la campania USL.
În paranteză fie spus, că tot veni vorba de acest lucru, mult mai meritoriu mi se pare un candidat PDL care a obținut peste 30%, decât unul USL care a avut 45%-50%, în condițiile în care și o mătură, dacă ar fi candidat în numele acestei alianțe, avea din start peste 40 de procente.
Iar fiindcă obrazul subțire cu cheltuială se ține, în prima ședință a Guvernului Ponta II s-a decis ca, pe lângă miniștri și secretari de stat, și alți angajați din ministere și companii de stat să primească locuințe temporare de la stat. O problemă importantă pentru toată țara, nu precum cea a taxelor locale, unde persistă încă o mare nebuloasă. Dacă mai spunem că, în cel mai pur stil românesc, după schimbarea șefilor de companii, agenții, instituții deconcentrate, vor urma și alte mutări de personal, de la șoferi, portari și femei de serviciu, numărul angajărilor la stat va ajunge la câteva zeci de mii.
Pe de altă parte, e normal ca USL să-și asume guvernarea până la nivelul șefilor de deconcentrate. A câștigat alegerile și are acest drept. Dar până la o anumită limită. Fiind plătiți din banii contribuabililor, nu poți să pui șef la o instituție publică orice loază, al cărui singur merit este carnetul de partid. Și același lucru se întâmplă și în Timiș. Din păcate, numirile în anumite funcții nu se fac pentru ca noii șefi să facă o treabă. Numirile sunt recompense pentru tot felul de politruci care au avut o contribuție în campania electorală. Fie că au dat bani (da, posturile sunt și cumpărate!), fie că au ținut trena vreunui candidat, au dat mese sau au pus afișe.
Nu că PDL nu ar fi făcut la fel, dar USL este altceva, aduce cu ea competență și bun simț în guvernare. Sau așa am înțeles eu, poate greșit. De mai bine de un an, se știa foarte clar că USL va veni la guvernare. De ce nu au fost pregătiți oameni pentru fiecare funcție în parte? Asistăm acum în interiorul USL la o luptă pe ciolan incredibilă, la o adevărată mișcare browniană.
Cu toții policalificați, vedem că aceeași persoană se pricepe să conducă și Mediul, și Statistica, și Pădurile, și Pensiile etc. Șef să fie, că el le știe pe toate! Nici că mai contează că și-a făcut școala la FF pe la vreo particulară uitată de lume. Ia nota 3 la un examen pentru o deconcentrată, vrea acum să fie secretar de stat, șef peste comisia care l-a trimis acasă. E caz autentic! Toți se pricep la toate și la nimic. Pardon, nu chiar la nimic. La mânuirea banului public trebuie că se pricep, că altfel nu și-ar dori cu atâta ardoare să ajungă la el.
Comentarii prin facebook