Dacă locuiți în blocuri ridicate până în 1990, vă puteți reabilita, în continuare, imobilele cu bani de la UE. Primăria dă o mână de ajutor asociațiilor de proprietari, cărora a început să le împartă ghiduri care să le ajute să întocmească dosare eligibile. Suma totală oferită prin Programul Operațional Regional pentru anveloparea blocurilor este de aproape 43 de milioane de euro.
ADR Vest a lansat, în luna martie, prioritatea de Investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor, Operațiunea A – Clădiri rezidențiale. Aceasta vizează primăriile din mediul urban, în colaborare cu asociațiile de proprietari, fiind acceptate la finanțare proiecte care vizează clădirile rezidențiale cu un regim minim de înălțime de P+2, construite în perioada 1950-1990. Sunt eligibile lucrări de reabilitare termică, dar și alte activități conexe: înlocuirea lifturilor, a corpurilor de iluminat în spațiile comune, branșare/rebranşare la sistemul centralizat de termoficare. Primăria Timișoara așteaptă cereri din partea asociațiilor de proprietari.
Primul pas: un ghid care să ajute asociațiile să ia deciziile corecte. „Asociațiile de proprietari vor primi, din partea primăriei, un ghid referitor la anveloparea blocurilor pe fonduri europene. Am cerut Direcției de Dezvoltare să elaboreze un ghid plecând de la ghidul național. Așteptăm din partea asociațiilor de proprietari să ne transmită cereri de includere a blocurilor lor în programul de eficientizare energetică”, spune primarul Nicolae Robu. Ghidul a început deja să fie împărțit la blocurile din Timișoara, de această dată și la cele care nu sunt situate pe arterele principale. Proprietarilor le este explicat presupune anveloparea imobilelor în care locuiesc și care sunt avantajele unei astfel de operațiuni.
Conform ghidului, trebuie să suporte 100% din costurile de reabilitare proprietarii de apartamente cu destinația de spații comerciale sau altă destinație decât cea de locuință. Restul proprietarilor trebuie să plătească venituri proprii 25% din cheltuieli. Dacă aveți venituri nete lunare sub câștigul mediu pe economie, nu veți plăti mai mult de 3,5%, iar diferența până la 25% va fi acoperită de la bugetul local, fără a fi recuperată ulterior de la asociația de proprietari. Regiunea Vest dispune, pentru acest capitol, de 42,88 milioane de euro, bani europeni. Valoarea eligibilă a unei cereri de finanțare trebuie să se încadreze între 100.000 euro și 5 milioane euro. Cererile de finanțare poti fi depuse până cel târziu la 1 octombrie 2016, la registratura Primăriei Timișoara, „până la atingerea valorii totale de 50% din alocarea financiară regională”.
Comentarii prin facebook