Centura Timișoarei prezintă interes 0 pentru șefii de la Drumuri! Directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, a anunțat că lucrările la şoseaua ocolitoare a Sucevei vor fi finalizate în regie proprie. Între timp, pentru Timișoara, nicio veste.
Timișoara are o bucată de șosea ocolitoare și doar speranțe că, în sfârșit, Bucureștiul va înțelege necesitatea construirii centurii de sud a orașului, care să preia traficul greu. Centura a fost promisiune în campania electorală din 2012 și a rămas în acest stadiu, pentru că, de la București, doleanțele timișorenilor au fost tratate cu indiferență. Șoseaua nu a fost introdusă în masterplanul de transporturi decât la revizuire, însă, evident, fără sursă de finanțare și dată potențială de începere a lucrărilor. În urmă cu două săptămâni, CNADNR a făcut publică lista investițiilor de care se ocupă în acest an, iar centura de sud a Timișoarei este, în continuare, inexistentă. În acest context, directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, a declarat, pentru economica.net, că, după modelul autostrăzii Cunța – Săliște, compania vrea să finalizeze lucrările la şoseaua ocolitoare a Sucevei în regie proprie.
Premierul Dacian Cioloş declara, la finele săptâmânii trecute, că Ministerul Transporturilor pregăteşte finalizarea şoselei ocolitoare a Sucevei, pentru care bugetul este asigurat. „Ministerul Transporturilor pregateşte finalizarea şoselei ocolitoare a Sucevei, care mai are circa 15% din lungime să fie finalizată. Din păcate, e un proiect întrerupt timp de trei-patru ani. Avem resursele financiare să-l finalizăm”, a spus Cioloş, în timpul unei vizite efectuate alături de premierul polonez Beata Szydlo în judeţul Suceava. La începutul anului, același Cioloș nu dădea mari speranțe timișorenilor. „Guvernul actual a preluat un masterplan pe transporturi, unde s-a făcut o prioritizare, și a preluat și resursele bugetare pe care le-a avut la dispoziție pentru investiții (…) Nu avem cum să punem mai mulți bani (…) O să văd în ce situație se află, din punct de vedere bugetar, acest proiect. Înțeleg că într-o metropolă regională cum este Timișoara, un centru economic și social atât de important, e firesc să existe așa o pretenție”, afirma premierul, aflat în vizită în orașul de pe Bega. Lucrările la şoseaua de centură a Sucevei, care are o lungime de aproape 13 kilometri, au început în 2008 şi ar fi trebuit finalizate în 2012, investiţia fiind de circa 46,5 milioane de euro. Este finalizat un singur tronson, iar în porțiunile aflate în conservare au apărut deja fisuri, din cauza alunecărilor de teren.
Comentarii prin facebook