La doi ani și jumătate de când CJ Timiș a votat preluarea Aeroportului Internațional Timișoara, situația e neschimbată. AIT e administrat tot de la București, iar negocierile între cele două părți s-au oprit. Sorin Grindeanu a anunțat în premieră că va relua discuțiile cu Ministerul Transporturilor.
În aprilie 2014, plenul CJ Timiș a votat, în unanimitate, un proiect care prevedea preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara. CJ ar urma să preia integral aeroportul, cu excepție pistei și a câtorva clădiri, și, teoretic, o parte din acțiuni ar urma să fie cedate către Consiliul Local Timișoara. Președintele CJ de atunci, Titu Bojin, și primarul Nicolae Robu nu se înțelegeau asupra împărțirii acțiunilor respective, niciunul dintre ei nedorind să fie minoritar. În decembrie 2014, Comisia pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor a avizat favorabil preluarea cu titlu gratuit a unui pachet de 80% din acțiunile AIT de către CJ Timiș. În decembrie 2015, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, admitea că e puțin probabil ca acest transfer să aibă loc prea curând. „Nu știu dacă se dorește transferul la autoritatea județeană (…) Sunt probleme la nivelul aviației, cam similare în toată țara. Ele sunt practic prevăzute a fi abordate după ce scăpăm de acest «carambol» cu bugetul. Aviația urmează la rând”, afirma Costescu. A trecut aproape un an de atunci și lucrurile nu s-au mișcat defel. Acum însă, președintele CJ Timiș, Sorin Grindeanu, a anunțat că va relua demersurile pentru preluarea Aeroportului Internaţional Timişoara. „Vom relua discuţiile despre preluarea de către CJ a Aeroportului Timişoara. Cu excepţia Aeroportului Otopeni, toate celelalte aeroporturi sunt în administrarea autorităţilor locale. Se vor relua demersurile pentru trecerea aeroportului de la Ministerul Transporturilor la CJ. Este singurul aeroport din ţară, în afară de Otopeni, care nu e la autorităţile locale”, a declarat Grindeanu.
Comentarii prin facebook