E deja o obișnuință în marile orașe din Europa, ar putea deveni realitate și la Timișoara. Turiștii vor avea la dispoziție, în sfârșit, un card pe care să-l folosească la muzee, la restaurante și, foarte important, pentru transportul în comun. Un proiect de HCL pe această temă va fi depus de doi liberali.
Turiștii care ajung la Timișoara ar putea beneficia, la fel ca în multe din orașele din Europa, de carduri speciale, care să le facă viața mai ușoară. Practic, deținătorul unui astfel de card l-ar putea folosi atât pentru transportul în comun, cât și pentru intrarea la diverse instituții culturale sau pentru a mânca în restaurante și cafenele. Totul, cu reduceri. Propunerea a fost lansată inițial în iunie 2015, de consilierul liberal Ștefan Sandu. „Aceste citycarduri vor fi comasate cu serviciile RATT, dar vor include și facilități pentru instutițiile culturale și participarea la anumite evenimente culturale”, spunea Sandu. Nu s-a făcut însă nimic concret în această direcție, deși Timișoara se pregătește, cel puțin teoretic, de primirea a tot mai mulți turiști, iar în 2021 este Capitală Europeană a Culturii. Consilierul PNL anunță acum depunerea, alături de coelga sa Adelina Târziu, a unui proiect de hotărâre de consiliu local pe această temă. Iată ce ar trebui să conțină pachetul Timișoara City Card, destinat turiștilor:
- Transport în comun pe toate mijloacele de transport în comun de pe raza municipiului Timișoara pe perioada de valabilitate a pachetului (3 zile calendaristice și o săptămână)
- Tarife reduse cu 50% la obiective turistice din subordinea Primăriei Timișoara
- Reduceri de preț ale biletelor la instituții de spectacol de pe raza municipiului Timișoara
- Reduceri de preț pentru produse sau servicii achiziționate de la parteneri privați ai pachetului Timișoara CityCard
- Acces gratuit la sistemul public de închirieri biciclete
Citycardul este ceva obișnuit în orașele europene: îl cumperi și ai pe el tot, de la transportul în comun, până la taxele la muzee. Există și în România orașe care au adoptat deja acest model, cum ar fi Clujul, Oradea sau Bucureștiul.
Comentarii prin facebook