Numărul accidentelor la trecerile de cale ferată din Timiș a crescut de trei ori în ultimii cinci ani, conform unor statistici. Peste câteva luni, după ce se fac… studiile de fezabilitate, vor fi montate, în trei puncte nevralgice, trei bariere. Ar fi nevoie însă, spun cei de la ATOP, de câteva sute.
În perioada 2014-2016, în Timiș au fost aproape 70 de accidente de circulație la trecerile la nivel cu calea ferată. Statisticile spun, de altfel, că, din 2012, numărul acestor accidente s-a triplat în Timiș. În 90% din cazuri, vina a aparținut șoferilor care au încercat să forțeze trecerea, fără să se asigure. Unii au avut noroc și au supraviețuit, dar cei mai mulți și-au pierdut viața. În încercarea de a reduce numărul accidentelor, membrii Autorității Teritoriale pentru Ordine Publică (ATOP) Timiș au solicitat Secției Regionale de Poliție Transporturi Timișoara și Sucursalei Regionale CF Timișoara să găsească soluții pentru o mai bună semnalizare a acestor treceri. Conform raportului anual al ATOP, cele mai multe accidente s-au înregistrat între stațiile CF Lovrin și Șandra, între stațiile CF Tomnatic și Sânnicolau Mare și la pasajul din apropierea stației CFR Margina.
Vestea bună este că, după jumătate de an de la elaborarea raportului ATOP, s-a obținut acordul pentru montarea a trei bariere în Timiș. „Deocamdată, am reușit, în urma negocierilor cu CFR Infrastructură, să stabilim câteva locuri în care vor fi puse bariere. Una va fi între Hitiaș și Buziaș, în acel rambleu unde nu se vede bine, iar una este la intersecția spre comuna Boldur, spre drumul județean, unde calea ferată este la doi-trei metri când virezi la stânga. A treia este la vestita trecere de cale ferată spre Sânnicolau Mare, unde e un pic în diagonală și nu vezi trenul, oricât de mult ai vrea, decât după ce te calcă. Am avut discuții cu societatea privată care administrează acel tronson de cale ferată și au fost de acord cu semaforizarea și montarea unei bariere”, spune vicepreședintele CJ, Traian Stancu, în același timp șeful ATOP. Conform acestuia, în Timiș sunt sute de treceri de cale ferată nesemnalizate. Oricum, și în cazul celor trei unde urmează să fie montate bariere, nu se va întâmpla nimic practic decât în următoarele luni. De vină este birocrația, susține Stancu. Se fac studii de fezabilitate și proiecte (!! – n.r.), așa că barierele vor fi montate la primăvară”, precizat președintele ATOP Timiș.
Comentarii prin facebook