Timișorenii pot să-și ia gândul și în 2016 de la o șosea de centură. Varianta de ocolire a orașului de pe Bega a fost „sărită” din nou de la finanțare din bugetul CNADNR. S-au găsit însă bani în proiectul de buget al companiei pentru centuri la Rădăuți, Bârlad, Caracal sau Comarnic.
În luna noiembrie 2015, primarul Nicolae Robu anunța că va solicita, printr-o scrisoare trimisă primului ministru și ministrului Transporturilor, finanțarea cu prioritate a Centurii de sud a Timișoarei, pentru 2016. „Fac primul pas concret în acest sens, transmit o adresă, în termeni respectuoși, către primul ministru și ministrul Transporturilor, cum am făcut-o de altfel, și către fostul premier, și către fostul ministru al Transporturilor. Sper ca de data aceasta să fie tratat demersul meu cu înțelegerea corectă a lucrurilor și nu e potrivit aici cuvântul bunăvoință, ci cuvântul «corectitudine». Aștept corectitudine din partea Guvernului Cioloș, din partea primului ministru personal, pe problema în speță”, spunea Robu, în 24 noiembrie. În 10 decembrie, venit în vizită la Timișoara, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a evitat un răspuns clar legat de finanțarea centurii. „Vin și de la Arad, și primarul de acolo dorește diferența de centură, trec și la Timișoara… Nu sunt foarte simpatic, nu-mi place să promit foarte mult, vom merge pe aceleași principii pe care am mers și la masterplan, niște principii științifice-tehnice, în care se face o ierarhizare. Timișoara n-are cum să cadă foarte la sfârșitul listei în această ierarhizare, pentru că este unul dintre primele orașe ale României. Deci… fără să vă fac nicio promisiune, sper că m-ați înțeles”, declara Costescu.
Lucrurile sunt 100% clare acum: Centura de sud a Timișoara nu face parte din prioritățile pentru acest an ale Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi. Bugetul companiei pentru 2016 prevede, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedură de licitație din anul 2015, execuția a 229,32 kilometri de șosele de centură. Suma totală prevăzută: 740,5 milioane de lei. Sunt finanțați de la bugetul de stat 53,14 km, la Rădăuți, Oradea, Satu Mare, Bușteni, Comarnic și Bârlad. Obiective de investiții cu finanțare nerambursabilă, în total 176,18 km, sunt considerate centurile de la Carei, Brașov, Tecuci, Craiova Sud, Târgu Jiu, Caracal, Mihăilești, Bacău, Târgu Mureș și Suceava, modernizarea centurii rutiere a Bucureștiului, lărgirea la patru benzi a centurii București Sud.
Comentarii prin facebook