Până la sfârșitul anului am putea avea cel puțin cinci tramvaie reabilitate care să circule pe liniile din Timișoara. Trei garnituri sunt în probe și s-ar putea adăuga celor două care sunt deja pe traseu, iar alte trei ar trebui să ajungă în orașul de pe Bega în următoarele trei luni.
Trei tramvaie Armonia sunt în probe la Timișoara în această perioadă. Ele au ajuns în ultimele săptămâni din fabricile de la Arad și Pașcani și nu pot fi introduse în circulație decât după ce trec toate probele. „Cele trei tramvaie sunt în probe, care se fac mai ales în timpul nopții. Vor fi puse în funcțiune în cel mai scurt timp, nu pe o linie anumită. Vor circula alternativ pe diverse linii. În câteva zile ar trebui să ajungă încă un tramvai, care și el va intra în probe”, spun reprezentanții RATT. În primăvara lui 2014, Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Arad au câștigat licitația privind reabilitarea tramvaielor din Timișoara. Aceasta prevede modernizarea, într-o perioadă de patru ani, a până la 30 de garnituri, la prețul de 480.000 de euro per bucată. Două tramvaie circulă în regim normal din vara lui 2015. „Aceste tramvaie sunt noi, nu este vorba de o reabilitare în sensul de cârpăceală (…) s-a păstrat doar şasiul, care a fost recondiţionat. În rest, roţile, osiile, suspensia, continuând cu acţionarea, cu toată caroseria, absolut totul e nou. Există încălzire la fiecare scaun, climatizare, supraveghere video, Internet wireless, informare audio-video cu mijloace moderne, practic există tot ce au doar acele tramvaie noi, care costă două milioane de euro bucata”, explica primarul Timișoarei în iulie 2015, când au ajuns în orașul de pe Bega primele două tramvaie, denumite „Armonia”. De atunci, RATT a trimis la modernizat alte 12 tramvaie.
Comentarii prin facebook