Timişoara va creşte cu cel puţin 60% în următorul deceniu. O spun britanicii de la Oxford Economics, într-un raport al firmei de consultanţă imobiliară King Sturge, care cercetează valoarea pieţei de retail din România.
Studiul menţionează că Timişoara este unul dintre cele trei mari oraşe care au potenţial de creştere cu peste 60%, alături de Bucureşti şi Piteşti. Alte oraşe mari, precum Iaşi, Cluj-Napoca, Brăila şi Braşov, au, în piaţa de retail, un potenţial de creştere de numai 50%. Cu alte cuvinte, dacă românii cheltuiesc în prezent în comerţul modern aproximativ 1.060 de euro anual, bugetul mediu pentru cumpărături ar putea ajunge în 2020 la 1.736 de euro, se arată în studiul Oxford Economics. „Este de aşteptat ca toate pieţele din Europa Centrală şi de Est să înregistreze o creştere a pieţei de retail de peste 40% în următorii zece ani, un avans mai semnificativ urmând să consemneze ţările baltice, România şi Bulgaria, toate cu peste 60%. Deşi puternică, această creştere este de fapt mai puţin explozivă decât cea înregistrată în ultimii zece ani, dovadă a maturizării pieţelor”, spun autorii studiului. Estimată la 22 de miliarde de euro în 2010, piaţa românească de retail va creşte cu 62% în următorii zece ani. In acelaşi interval, în ţări precum Portugalia, Spania, Italia sau Grecia avansul va fi de doar aproximativ zece procente. (sursa foto: skyscrapercity.com)
Comentarii prin facebook