Adrian Cireap riscă, teoretic, sancţiuni grave pentru că a încălcat statutul SRTV. Ca angajat al televiziunii publice, el nu ar fi avut voie să realizeze, prin firma sa, documentare care să fie difuzate exact de postul la care este angajat.
Statutul SRTV spune clar, la articolul 15: „ziaristul din televiziunea publică îşi construieşte imaginea şi îşi dobândeşte prestigiul prin calităţile sale profesionale şi nu prin abuz de drept. El nu va folosi calitatea pe care o deţine şi accesul la antenă pentru soluţionarea unor probleme personale”. Documentaul realizat, în 2009, pentru Agenţia Regională Pentru Protecţia Mediului, de firma administrată de Adrian Cireap a fost difuzat, evident, de TVR Timișoara. Redactorul șef Florin Mihoc explică în ce condiții. „Nu ştiam că acest film a fost realizat de Adrian Cireap. Pe generic nu apare acest lucru. Între TVR Timişoara şi Agenţia de Mediu a fost semnat un contract prin care ARPM se obliga să ne ofere spre difuzare, gratuit, acest film gratuit. Dacă ştiam că era realizat de Cireap, nu eram de acord să fie difuzat la noi”, spune Mihoc.
Pentru acest documentar, firma Blink Studio a încasat, prin atribuire directă, aproape 15.000 de euro de la Agenţia Regională Pentru Protecţia Mediului. Georgeta Țîțan, angajata ARPM care a semnat contractul, spune senină că „nu mai ştiu, cred că am căutat pe internet şi am dat de această firmă”. Curios, pe site-ul care promovează proiectul din care a făcut parte documentarul respectiv, filmul a fost realizat de Adrian Cireap, angajat TVR Timişoara. Potrivit aceleiași pagini, în februarie 2010, Cireap a participat, din partea TVR Timişoara, la niște filmări de la Dealul Groapa Iepii. Întîmplător, la această filmare a fost şi Georgeta Ţîţan, cea care i-a atribuit lui Cireap contractul de 15.000 de euro.
„Nu eşti informat. Nu am ce vorbi cu tine”, s-a limitat să spună Adrian Cireap. Înainte de a lucra la TVR Timişoara, Cireap a fost pompier la Radio Timişoara. Ulterior, a ajuns redactor la radio. În 1994, când s-a înfiinţat TVR Timişoara, Adrian Cireap a fost promovat secretar general de redacţie. „Afaceristul”, așa cum îi spun colegii, s-a pus apoi pe făcut bani, prin intermediul Blink Studio. Principalul său client a fost statul, deşi statutul TVR nu-i permite acest lucru.
Comentarii prin facebook