Pierderi de milioane de euro. Atât consideră sindicaliștii din Regionala CFR Timișoara că au fi costat afacerile necurate derulate în ultimii ani de directorul Valeriu Trică. La unele dintre acestea, Trică a fost „ajutat” și de bunul său prieten, deputatul PD-L Alin Popoviciu.
La puține zile după ce a ajuns premier, Victor Ponta anunța că actualul guvern nu se va grăbi să schimbe șefii de companii, regii sau „deconcentrate”, cu excepția celor implicați politic. Un caz elocvent despre implicarea unui director la stat în afaceri și în viața politică este cel al lui Valeriu Trică, directorul Regionalei CFR Timișoara. Pentru câteva luni, cu sprijinul lui Alin Popoviciu, Trică a fost director general al Companiei Naționale CFR, fiind îndepărtat în momentul în care Anca Boagiu a ajuns ministru al Transporturilor.
În noiembrie 2009, Trică și-a amenințat subordonații cu concedierea, în cazul în care nu vor fi prezenți la mitingul electoral al lui Traian Băsescu din Parcul Rozelor. Valeriu Trică este un partener de afaceri oneroase al deputatului Alin Popoviciu, secretar executiv al PD-L și prim-vicepreședinte al PD-L Timiș, care nu ratează nicio ocazie pentru a se bate cu pumnii în piept că nu are afaceri cu statul.
Contractul pe care firma lui Popoviciu, Prozax SRL, îl are cu Regionala CFR este celebru. În 2009, societatea a primit aproape moca, de la regională, un spaţiu ultracentral din Timişoara, fostul sediu al Clubului CFR. Contractul a fost semnat pentru 4.000 de lei pe lună, fără o evaluare corectă şi fără un anunţ public clar. Pentru dezafectarea clubului era nevoie de un acord al Ministerului Culturii, dar acesta n-a existat. Astfel, în loc de minimum 25 de euro/mp, prețul real în zona respectivă, spaţiul s-a închiriat cu 0,65 de euro/mp. Paguba produsă CFR-ului: 30.000 de euro pe lună. Printr-un act adițional, contractul a fost prelungit ulterior la 15 ani. Așadar, o „gaură” de 5,4 milioane de euro în conturile unei societăți oricum cu mari pierderi. Aceeaşi societate a lui Popoviciu deţine aproape toate spaţiile comerciale, chioşcuri, buticuri din Gara de Nord.
Alin Popoviciu are grijă și de prietenii săi în relația cu CFR. Sorin Cociobea, fost consilier al deputatului, este patronul firmei Sifco Plast. Aceasta a primit de la CFR un contract de 115.000 de euro, pentru lucrări de reparaţii la faţadele clădirilor unor gări şi halte. În urmă cu mai puțin de trei ani, în 2009, firma avea un singur angajat şi un profit de 854 de lei. În acelaşi an, firma înregistrase datorii în valoare de 320.664 lei. Tot în 2009, Sifco Plast a donat către PD-L, în preajma alegerilor prezidenţiale, 63.000 de lei.
Afacerile pe care le derulează Trică în regională nu le pică bine sindicaliștilor feroviari. Aceștia pregătesc o adresă oficială pentru noul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, prin care vor să ridice mai multe probleme și afaceri cel puțin dubioase.
Un exemplu este firma „Carina și Flavia” SRL din Arad, la care Trică este acționar. Societatea aprovizionaeză cu diverse materiale Regionala CFR sau firme care au contracte cu aceasta. Sindicaliștii afirmă că, prin intermediul lui Popoviciu, aceeași firmă are mai multe contracte cu primăriile din colegiul deputatului.
O altă firmă care ar derula contracte tari cu Regionala este SC Daria SRL din Satu Mare, firmă aparținînd unui fin al lui Trică. Societatea are mai multe lucrări de întreținere și reparații la nivelul regionalei și se aprovizionează de la „Carina și Flavia”. Un alt fin al lui Trică, Ioan Simu, șef Divizie în Regională, a primit pentru firma sa, Ramsime SRL, un contract privind executarea parcării din Gara de Nord.
În 2009, Trică, împreună cu actualul director general al CFR, Ion Stoichescu, pe atunci șef de Divizie în Regionala CFR Timișoara, ar fi pus de o afacere imobiliară la Arad. Cei doi ar fi vândut către ICIM un teren de 10.000 mp, aparținând regionalei, situat în Stația CFR Arad, cu 16,50 de euro/mp. În aceeaşi zi, firma arădeană a vândut același teren către un trust de investiţii cu… 235 euro/mp. Evaluarea terenului nu a fost făcută de o firmă de specialitate, ci de un angajat CFR. Paguba s-ar fi ridicat la trei milioane de euro. Un fleac pentru o companie cu pierderi de sute de milioane de euro.
Comentarii prin facebook