În 2015, angajații Serviciului de Ambulanță Timiș au avut mult de lucru. Numărul de solicitări a fost în creștere față de 2014, cele mai multe fiind înregistrate ziua. Reprezentanții SAJ trag un semnal de alarmă și cer mai multe subsecții în mediul rural, pentru că timpul de răspuns la solicitate e foarte apropiat de maximul permis de lege.
Anul 2015 a fost unul plin pentru Serviciul de Ambulanță Timiș. Față de anul 2014, numărul solicitărilor a crescut cu aproximativ 13.000, ajungându-se la un total de circa 146.000. În ceea ce privește rata cazurilor pe 24 ore, în 2015, media a fost de aproximativ 402 solicitări. Dintre acestea, 344 au fost rezolvate de Serviciul de Ambulanță din Timișoara, iar celelalte de alte servicii precum SMURD. Ce-i face pe timișeni să apeleze la Ambulanță? În top sunt durerile abdominale, pierderea cunoștinței, accidentele și căderile. În vizorul serviciului a fost și timpul de răspuns la solicitare. Astfel, în mediul urban, media a fost de 11 minute și 13 secunde, timpul maxim prevăzut prin lege fiind de 15 minute. În rural, lucrurile nu stau la fel de bine. Aici, media este de 19 minute și 53 de secunde, maxima legală fiind de 20 de minute! Pentru a remedia problema reprezentanții Serviciului de Ambulanță Timiș speră ca, în cel mai scurt timp, în mediul rural, să fie înființate câteva subsecții, astfel încât distanțele care trebuie parcurse să nu fie la fel de lungi. Personalul de care Ambulanța Timiș a dispus în 2015 a fost format din 50 de medici, 153 de asistenți (126 în permanență la serviciu) și 208 ambulanțieri. Una dintre problemele întâmpinate… durerile de spate ale personalului, care trebuie să care pacienții cu targa!
Comentarii prin facebook