Turiști în Timiș nu prea avem, dar sumele pentru promovare cresc de la an la an. Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș APDT va primi de la CJ Timiș nu mai puțin de 200.000 de lei, bani care se adaugă sumelor plătite de primării și ceilalți membri. UPDATE: Directorul APDT, Delia Barbu, a reacționat pe Facebook, susținând că ar avea nevoie de o sumă triplă!
În 2014, CJ Timiș a înființat Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș – APDT. Scopul declarat al acesteia: „promovarea potenţialului turistic, cultural, a punctelor de atracţie turistică existente în judeţul Timiș și zona Banatului, atât în ţară, cât și în străinătate, prin creșterea fluxului turistic și asigurarea unei interacţiuni armonioase între sectorul turistic si factorii de ordin social și de mediu”. La vremea respectivă, asociația avea 33 de membri, iar CJ Timiș s-a angajat să plătească o cotizație anuală în valoare de 10.000 de lei. În 2015, cotizația a ajuns la 50.000 de lei, iar în 2016 CJ a decis să deschidă și mai larg buzunarele.
În viitorul plen, consilierii vor avea de votat cotizația pentru anul în curs, care a ajuns la nu mai puțin de 200.000 lei! „Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în Timiş – APDT ne-a comunicat (…) că valoarea cotizaţiei ce trebuie achitată de către Consiliul Judeţean Timiş în anul 2016 este de 200.000 lei. Solicitarea Asociaţiei este însoţită de Nota de fundamentare privind mărirea cuantumului cotizaţiei anuale a Consiliului Judeţean Timiş (…) dar şi de Decizia Consiliului Director al Asociaţiei (…) care la art. 2 prevede majorarea cotizaţiei anuale a Consiliului Judeţean Timiş de la 50.000 lei la 200.000 lei pentru anul 2016”, se precizează în referatul proiectului. În doi ani de la înființare, APDT a ajuns la 41 de membri. Pe lângă banii proveniți de la CJ, asociația al cărei președinte este vicepreședintele CJ Călin Dobra se bazează și pe cotizațiile celorlalți membri. PFA-urile și ONG-urile plătesc anual 1.000 de lei, IMM-urile dau câte 2.000 de lei, iar firmele mari, câte 3.000 de lei. În cazul primăriilor, acestea plătesc o sumă variabilă, în funcție de numărul de locuitori, cotizația fiind de 50 de bani/cap de locuitor.
Principala acțiune pe care ADPT a anunțat că o va organiza în acest an este ediția a doua a Zilelor Lacului Surduc. Va avea loc, în această primăvară, și o conferință pe tema infocentrelor turistice, despre care Dobra spunea, acum câteva săptămâni, că nu au activitate și că nu este deloc mulțumit de ele. Cu ce s-a lăudat anul trecut asociația? De exemplu, cu o broșură în limba engleză, denumită „Travel in Timiș”. Aceasta a fost distribuită… infocentrelor turistice, dar și consulatelor. Publicația promovează călătoriile de o zi sau două pe care vizitatorii le pot face în Timișoara, dar și în diferite zone din județele învecinate. Mai trebuie spus că, în 2014, probabil din cauza vitezei, în actul constitutiv al APDT a „scăpat”, și încă de câteva ori, sursa din care s-au inspirat realizatorii acestuia: actul similar al Asociaţiei Judeţene de Turism Mureş.
UPDATE: Directorul APDT, Delia Barbu, a reacționat pe Facebook. „Am distribuit aleator acest articol. Azi sunt publicate vreo zece materiale pe această temă, dar acesta e ultimul citit. Toate spun același lucru: nu avem turiști și APDT/Turism Timiș cer bani cu carul. Adevărul e că mi-ar fi rușine să obțin doar 200.000 de lei. Mi-ar trebui vreo 600.000 de lei pe acest an pentru câte proiecte, idei și vise am eu în legătură cu munca mea de acum și ar trebui infinit mai mult pentru ca voi, colegii mei ziariști, să nu mai începeti articolele cu «Turiști în Timiș nu prea avem…». Tocmai de aceea nu avem, că nu investim!”, a notat ea.
Comentarii prin facebook