Pe A1 Lugoj – Deva se reziliaza contracte care n-au fost scoase la licitatie. Ministrul Cuc a fost in vizita

Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR au inventat „rezilierea parțială” a unui contract care abia urmează să fie fie scos la licitație. Se întâmplă pe autostrada Lugoj – Deva, unde cei doi au fost în vizită „de lucru”. Răzvan Cuc amintește și de penalități aplicate constructorilor, dar nu anunță nimic concret.

„Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, și Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR, au continuat, în perioada 9-10 august, inspecțiile inopinate pe șantierele autostrăzilor Lugoj – Deva și Sebeș – Turda. În urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor. De asemenea, consultanții au primit penalități pe loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru că nu au supravegheat corespunzător lucrările” – așa sună, sec, un comunicat al CNAIR. Care este, concret, contractul reziliat pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (LD2 – n.r.) și la ce sume se ridică penalitățile aplicate constructorilor și consultanților nu se precizează oficial. Ministrul Transporturilor a postat însă pe Facebook câteva filmulețe făcute în timpul vizitei pe autostrada Lugoj – Deva, în care șeful CNAIR este auzit cât se poate de clar spunând că „am și făcut o reziliere parțială, secțiunea E am scos-o deja”.

Din nou probleme la Autostrada Lugoj-Deva, pe Loturile 2 si 3. M-am săturat de vorbe și de explicații puerile, așa că trec la fapte! Aplicăm rezilieri parțiale și penalități pentru fiecare întârziere pentru a se înțelege clar că în România trebuie respectate termenele și calitatea lucrărilor!
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc

Furați, probabil, de importanța momentului, fiindcă nu ne permitem să vorbim despre incompetență, Cuc și Ioniță n-au sesizat penibilul situației: contractul de pe secțiunea E e foarte greu să fie reziliat, fie și parțial, pentru simplul motiv că… el nu există ca atare! Lotul 2, cu o lungime de 28 kilometri, a fost adjudecat integral la licitație, cu secțiunile A – E, contra sumei de 562,73 milioane de lei fără TVA, de asocierea Salini Impregilo Spa – Secol SA. Ulterior semnării contractului, pe secțiunea E a apărut problema construirii unor ecoducte pentru urși, lucrare care trebuie licitată separat, în condițiile în care costurile nu sunt suprinse în suma contractului inițial.

Au sesizat însă penibilul utilizatorii forumului peundemerg.ro, al Asociației Pro Infrastructură. „Mă mir cum nimeni din companie nu sesizează hilarul situației de-a evalua LD2 ca un întreg, deși știm cu toții că Salini n-a primit de făcut decât sectoarele A,B,C,D, în timp ce sectorul E (cu faimosul său subsector E2, cel cu tunelurile) va face obiectul altei licitații”, a scris unul dintre ei. „CNAIR nu poate «rezilia» contractul cu Salini. Mai ales nu pentru niște șanțuri de scurgere de la Margina sau pentru un CIC nedat încă în funcțiune. Poate ajunge la un acord cu Salini, prin care cele două părți convin că Salini nu poate executa în cadrul sumei stabilite în contractul inițial tunelurile cerute ulterior semnării contractului, iar valoarea contractului pentru Lotul 2 va fi diminuată cu valoarea corespunzătoare lucrarilor de pe secțiunea E. Sau, mai simplu, nu poate fi vorba de o reziliere (o decizie unilaterală), ci de un acord (act adițional) prin care cele două părți stabilesc care este valoarea secțiunii E, valoare care va fi scăzută din factura finală prezentată de Salini”, a explicat alt utilizator.

Până vom afla concret de la Ministerul Transporturilor / CNAIR ce contracte aflate în vigoare au fost reziliate, fie și parțial, și care este suma penalităților aplicate, vă reamintim că pe LD2 au fost deschiși, în martie 2017, 15 kilometri, între Traian Vuia şi Margina. În acest moment se circulă pe secțiunile A, B și C. Secțiunea D, chiar dacă va fi finalizată, se oprește în câmp. Și va rămâne așa, până când va fi scoasă la licitație și ulterior realizată, cu tot cu tunelurile pentru urși, secțiunea E…

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

ion a spus: (august 11th, 2017 at 11:46 )

incompetent.. pus acolo doar sa protejeze interese.. de 2 ani se dicuta de tunelurile alea.. si el reziliaza contracte…

 
jean valjean a spus: (august 11th, 2017 at 12:33 )

In ritmul asta, cu cuci si alti gugustiuci la MT , nici in 50 de ani nu se va crivula pana la Sibiu continuu, pe autostrada.
Suntem o natie de incapabili, din randul carora promovam pe cei mai incapabili!

 
oli a spus: (august 11th, 2017 at 12:44 )

Poate ca nu e asa rau ca nu sunt in stare sa termine, investitiile mari se vor face pina unde e autostrada.Pacat de oamenii care mor pe sosele cu zile. Va dati seama cit o sa le ia sa treaca valea oltului, ne prinde bicentenarul…..
Astia ar trebui incadrati la TRADARE NATIONALA si arestai toti cei razpunzatori de tergiversari si de legislatia imbecila pe care o avem pt proiecte de infrastructura. Si da, ne trebuie oameni competenti la locul potrivit.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Sorin Maxim, director general ADR Vest

Programul Operaţional Regional stă excelent în toate judeţele din vest, dar şi în Timişoara

Agenţia de Dezvoltare Regională Vest se apropie de valoarea de un miliard de euro contracte semnate în cadrul Programului Operaţional Regional. Aceasta înseamnă o sumă de 800 de milioane de euro, bani nerambursabili, care întră efectiv din fonduri europene în Regiunea Vest din fonduri europene, a anunţat Sorin Maxim, şeful ADR Vest. „Duduie” contractarea fondurilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Programul Operaţional Regional stă excelent în toate judeţele din vest, dar şi în Timişoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Polițiștii locali din Timișoara au surprins ieri un cetățean care a abandonat 10 saci cu resturi provenind din amenajarea unui apartament situat pe str. Gh. Lazăr. Acesta a fost sancționat. Cel care arunca cei 10 saci cu deșeuri a fost amendat cu 2.000 de lei, cu somație de curățare a locației și predare a resturilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amendat și somat să facă curățenie, după ce a aruncat zece saci cu moloz în spatele unui bloc din Timișoara
Lucrările de asfaltare efectuate pe strada Zola vor afecta circulaţia rutieră. Timp de două zile, aici nu va fi permis accesul autovehiculelor. Primăria a aprobat închiderea circulaţiei în zona amintită. Având în vedere lucrările de asfaltare care se execută pe str. Emil Zola, Primăria Municipiului Timişoara a hotărât închiderea circulaţiei pe str. Emil Zola pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se închide circulaţia rutieră pe strada Zola
Consiliul Județean Timiș este foarte aproape de a finaliza licitația pentru proiectarea și construcția noii maternități de lângă Casa Austria din urbea de pe Bega. O asociere de firme s-a înscris la licitația pentru construcția noii maternități. În urma licitației, o asociere de cinci firme a depus o ofertă de participare pentru proiectarea și construcția...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O asociere de firme vrea să realizeze viitoarea maternitate de lângă Casa Austria, din Timișoara
Doi copii din blocul de pe strada Mioriței nr. 8, unde a avut loc operațiunea de deratizare, au murit sâmbătă, iar mama unuia dintre ei a decedat luni. Doctorii de la Institutul de Medicină Legală Timișoara – IML – au rezultatele preliminare ale autopsiilor celor doi micuți. Au fost realizate de către medicii legiști din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Medicii legiști după efectuarea autopsiei celor doi copii din blocul evacuat – suspiciune de intoxicație cu substanță toxică
Nu se găseşte firmă care să se ocupe de reabilitarea Gării de Nord Timişoara! Nici cea de a doua licitaţie organizată de CFR Infrastructură, prin Regionala CFR Timişoara, nu a atras interesul unei societăţi, deşi suma oferită este una generoasă, de aproape 18 milioane de lei. Luni s-a încheiat şi cea de a doua licitaţie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicio firmă nu vrea cele 18 milioane de lei oferite de CGR, pentru a reabilita Gara de Nord Timişoara
Alte cinci persoane de la blocul de pe Mioriței nr. 8 au solicitat deplasarea la spital la numărul de urgență 112, miercuri, la zile bune de la deratizare. Doi copii și o femeie care locuiau în blocul de pe strada Miorița nr. 8 au murit – micuții sămbătă și femeia luni dimineața. Inspectoratul pentru Situații...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cinci persoane care locuiau în blocul evacuat din Complexul Studențesc au sunat la 112 și au fost transportate la spital
Doctorii au transmis că starea pacienților internați în spitalele din Timișoara, în urma evacuării blocurilor din Complexul Studențesc este bună. Inclusiv cea a copiilor. Sunt aproximativ 30 de copii internați la Spitalul Louis Țurcanu din Timișoara, iar numărul lor este în continuă schimbare, unii fiind externați, alții venind, cu părinții, pentru a fi siguri că...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Zeci de pacienți internați în spitale, în urma tragediei din Complexul Studențesc. Starea lor este bună!
Top
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com