Pe A1 Lugoj – Deva se reziliaza contracte care n-au fost scoase la licitatie. Ministrul Cuc a fost in vizita

Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR au inventat „rezilierea parțială” a unui contract care abia urmează să fie fie scos la licitație. Se întâmplă pe autostrada Lugoj – Deva, unde cei doi au fost în vizită „de lucru”. Răzvan Cuc amintește și de penalități aplicate constructorilor, dar nu anunță nimic concret.

„Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, și Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR, au continuat, în perioada 9-10 august, inspecțiile inopinate pe șantierele autostrăzilor Lugoj – Deva și Sebeș – Turda. În urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor. De asemenea, consultanții au primit penalități pe loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru că nu au supravegheat corespunzător lucrările” – așa sună, sec, un comunicat al CNAIR. Care este, concret, contractul reziliat pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (LD2 – n.r.) și la ce sume se ridică penalitățile aplicate constructorilor și consultanților nu se precizează oficial. Ministrul Transporturilor a postat însă pe Facebook câteva filmulețe făcute în timpul vizitei pe autostrada Lugoj – Deva, în care șeful CNAIR este auzit cât se poate de clar spunând că „am și făcut o reziliere parțială, secțiunea E am scos-o deja”.

Din nou probleme la Autostrada Lugoj-Deva, pe Loturile 2 si 3. M-am săturat de vorbe și de explicații puerile, așa că trec la fapte! Aplicăm rezilieri parțiale și penalități pentru fiecare întârziere pentru a se înțelege clar că în România trebuie respectate termenele și calitatea lucrărilor!
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc

Furați, probabil, de importanța momentului, fiindcă nu ne permitem să vorbim despre incompetență, Cuc și Ioniță n-au sesizat penibilul situației: contractul de pe secțiunea E e foarte greu să fie reziliat, fie și parțial, pentru simplul motiv că… el nu există ca atare! Lotul 2, cu o lungime de 28 kilometri, a fost adjudecat integral la licitație, cu secțiunile A – E, contra sumei de 562,73 milioane de lei fără TVA, de asocierea Salini Impregilo Spa – Secol SA. Ulterior semnării contractului, pe secțiunea E a apărut problema construirii unor ecoducte pentru urși, lucrare care trebuie licitată separat, în condițiile în care costurile nu sunt suprinse în suma contractului inițial.

Au sesizat însă penibilul utilizatorii forumului peundemerg.ro, al Asociației Pro Infrastructură. „Mă mir cum nimeni din companie nu sesizează hilarul situației de-a evalua LD2 ca un întreg, deși știm cu toții că Salini n-a primit de făcut decât sectoarele A,B,C,D, în timp ce sectorul E (cu faimosul său subsector E2, cel cu tunelurile) va face obiectul altei licitații”, a scris unul dintre ei. „CNAIR nu poate «rezilia» contractul cu Salini. Mai ales nu pentru niște șanțuri de scurgere de la Margina sau pentru un CIC nedat încă în funcțiune. Poate ajunge la un acord cu Salini, prin care cele două părți convin că Salini nu poate executa în cadrul sumei stabilite în contractul inițial tunelurile cerute ulterior semnării contractului, iar valoarea contractului pentru Lotul 2 va fi diminuată cu valoarea corespunzătoare lucrarilor de pe secțiunea E. Sau, mai simplu, nu poate fi vorba de o reziliere (o decizie unilaterală), ci de un acord (act adițional) prin care cele două părți stabilesc care este valoarea secțiunii E, valoare care va fi scăzută din factura finală prezentată de Salini”, a explicat alt utilizator.

Până vom afla concret de la Ministerul Transporturilor / CNAIR ce contracte aflate în vigoare au fost reziliate, fie și parțial, și care este suma penalităților aplicate, vă reamintim că pe LD2 au fost deschiși, în martie 2017, 15 kilometri, între Traian Vuia şi Margina. În acest moment se circulă pe secțiunile A, B și C. Secțiunea D, chiar dacă va fi finalizată, se oprește în câmp. Și va rămâne așa, până când va fi scoasă la licitație și ulterior realizată, cu tot cu tunelurile pentru urși, secțiunea E…

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

ion a spus: (august 11th, 2017 at 11:46 )

incompetent.. pus acolo doar sa protejeze interese.. de 2 ani se dicuta de tunelurile alea.. si el reziliaza contracte…

jean valjean a spus: (august 11th, 2017 at 12:33 )

In ritmul asta, cu cuci si alti gugustiuci la MT , nici in 50 de ani nu se va crivula pana la Sibiu continuu, pe autostrada.
Suntem o natie de incapabili, din randul carora promovam pe cei mai incapabili!

oli a spus: (august 11th, 2017 at 12:44 )

Poate ca nu e asa rau ca nu sunt in stare sa termine, investitiile mari se vor face pina unde e autostrada.Pacat de oamenii care mor pe sosele cu zile. Va dati seama cit o sa le ia sa treaca valea oltului, ne prinde bicentenarul…..
Astia ar trebui incadrati la TRADARE NATIONALA si arestai toti cei razpunzatori de tergiversari si de legislatia imbecila pe care o avem pt proiecte de infrastructura. Si da, ne trebuie oameni competenti la locul potrivit.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Robu si Gaita

Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz

În urmă cu cinci ani, proaspătul preşedinte al PNL Timişora, Ionuţ Gaiţă, încerca să blocheze preluarea mandatului de către Dominic Fritz, printr-o metodă mai originală. Nu prin instanţă, ci direct prin secretarul general al primăriei, căruia îi cerea să nu-l valideze pe noul primar. În perioada celor două mandate de primar ale lui Nicolae Robu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Șoc în C7! Antrenorul Alex Pelici s-a despărțit de liderul seriei, Unirea Alba Iulia

Cea mai bună echipă din C7 a rămas fără antrenor… Vrând/nevrând este o veste bună și pentru Poli! Timișoreanul Alex Pelici nu va mai continua la Unirea Alba Iulia, echipă pe care a condus-o în mai multe mandate pe durata a mai bine de două decenii și pe care o lasă pe primul loc în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șoc în C7! Antrenorul Alex Pelici s-a despărțit de liderul seriei, Unirea Alba Iulia

Social vezi arhiva Social

Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

La Ghiroda s-a făcut un nou pas spre independența energetică a comunei

Primarul comunei Ghiroda, Ionuţ Stănuşoiu, a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Producție de energie electrică din sursă regenerabilă solară pentru autoconsum”. Proiectul este finanțat prin Fondul pentru Modernizare, program gestionat de Ministerul Energiei, valorea lui totală fiind de 4,1 milioane de lei, din care 2,3 milioane reprezintă finanțarea nerambursabilă. Proiectul a fost depus pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Ghiroda s-a făcut un nou pas spre independența energetică a comunei

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Prin Pasajul Solventul vom circula cu automobilul peste o săptămână, dar aceasta doar în regim de șantier, a anunțat, de pe șantier, viceprimarul Ruben Lațcău. Aceasta va reduce mult din presiunea existentă de la pasajul Jiul, într-o perioadă a anului în care traficul rutier din oraș crește semnificativ. În aceste zile acolo se toarnă straturile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mai avem doar o săptămână până vom putea circula prin Pasajul Solventul/VIDEO
Începând de astăzi, Muzeul Național de Artă Timișoara și Consiliul Județean Timiș invită publicul la deschiderea expoziției „Când Lumea Se Frânge. Grafica Miturilor Ultimului Ceas / When the World Breaks. Drawings of Last-Hour Myths”. Expoziția va putea fi vizitată până pe 15 februarie 2026, iar accesul publicului la vernisaj este gratuit. Evenimentul expozițional, rodul unui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bandă desenată realizată de studenții de la Grafică, în expoziție la Muzeul Național de Artă Timișoara
Joi, 18 decembrie, Consiliul Local se întruneşte într-o şedinţă de plen extraordinară, unul dintre punctele care urmează să fie dezbătute fiind desfiinţarea Direcției Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar (PLMSTF). Şef al acestei direcţii este celebrul Culiţă Chiş, cel mai important director din primărie în timpul administraţiei Robu. Într-o scrisoare deschisă adresată...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se desfiinţează oficial Direcţia PLMSTF din Primăria Timişoara. Celebrul Culiţă Chiş rămâne fără slujbă, dar promite că „se va întoarce într-o zi”
Anul 2025 a fost unul de excepție pentru Politehnica Timișoara, care se numără printre cele mai performante cluburi universitare din România. Sportivii alb-violeți au câștigat 123 de medalii naționale și internaționale, reprezentând orașul de pe Bega la competiții de talie mondială, într-un an în care CSU Poli a marcat 104 ani de la înființare. Clubul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 123 de medalii pe 2025 pentru CSU Politehnica Timișoara
Episodul 2 din seria „De ce nu funcționează România” În România, incompetența nu este o eroare administrativă accidentală. Este un rezultat sistemic. Nu este excepție, ci procedură tolerată. De la ministere până la ghișeu, statul a ajuns să funcționeze cu oameni care nu știu, dar execută, și cu oameni care știu, dar sunt marginalizați. Într-un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Incompetenţa structurală. Cum se distruge profesionalismul din interior
Cu exact 36 de ani în urmă, la Timișoara mureau primii oameni pe altarul libertăţii.  Pe 17 decembrie 1989, Nicolae Ceauşescu a convocat şedinţa Comitetului Politic Executiv, toţi cei prezenţi fiind de acord să se folosească muniţie împotriva timişorenilor care protestează. Au murit în acea zi 62 de oameni, iar 188 de persoane au fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 17 decembrie 1989. Ziua în care Timişoara a dat primele jertfe pe altarul libertăţii
Cine uită e complice, dar Timișoara nu va uita niciodată acel decembrie sfânt, când în tot orașul s-a murit pentru libertate. La inițiativa Asociației Suporterilor „Druckeria” și în acest an s-a desfășurat „Marșul Revoluției”! Fanii Politehnicii, dar și timișorenii obișnuiți și-au dat întâlnire în locul care a aprins flacăra unor zile care a schimbat din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișorenii nu uită! Eroii din 89, comemorați de suporteri și oameni simpli în evenimentul de tradiție, „Marșul Revoluției”
RETIM a predat către Consiliul Județean (CJ) Timiș stațiile de tratare a levigatului, Celula 1 și 2 și celelalte bunuri de retur Toate instalațiile aferente Depozitului de Deșeuri Nepericuloase Ghizela și celor două Celule sunt sigure pentru exploatare RETIM Ecologic Service S.A. anunță finalizarea procesului de predare către CJ Timiș a tuturor instalațiilor aferente Depozitului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul RETIM a predat toate instalațiile și Celulele 1 și 2 de la DDN Ghizela
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.