Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR au inventat „rezilierea parțială” a unui contract care abia urmează să fie fie scos la licitație. Se întâmplă pe autostrada Lugoj – Deva, unde cei doi au fost în vizită „de lucru”. Răzvan Cuc amintește și de penalități aplicate constructorilor, dar nu anunță nimic concret.
„Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, și Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR, au continuat, în perioada 9-10 august, inspecțiile inopinate pe șantierele autostrăzilor Lugoj – Deva și Sebeș – Turda. În urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor. De asemenea, consultanții au primit penalități pe loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru că nu au supravegheat corespunzător lucrările” – așa sună, sec, un comunicat al CNAIR. Care este, concret, contractul reziliat pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (LD2 – n.r.) și la ce sume se ridică penalitățile aplicate constructorilor și consultanților nu se precizează oficial. Ministrul Transporturilor a postat însă pe Facebook câteva filmulețe făcute în timpul vizitei pe autostrada Lugoj – Deva, în care șeful CNAIR este auzit cât se poate de clar spunând că „am și făcut o reziliere parțială, secțiunea E am scos-o deja”.
Din nou probleme la Autostrada Lugoj-Deva, pe Loturile 2 si 3. M-am săturat de vorbe și de explicații puerile, așa că trec la fapte! Aplicăm rezilieri parțiale și penalități pentru fiecare întârziere pentru a se înțelege clar că în România trebuie respectate termenele și calitatea lucrărilor!
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc
Furați, probabil, de importanța momentului, fiindcă nu ne permitem să vorbim despre incompetență, Cuc și Ioniță n-au sesizat penibilul situației: contractul de pe secțiunea E e foarte greu să fie reziliat, fie și parțial, pentru simplul motiv că… el nu există ca atare! Lotul 2, cu o lungime de 28 kilometri, a fost adjudecat integral la licitație, cu secțiunile A – E, contra sumei de 562,73 milioane de lei fără TVA, de asocierea Salini Impregilo Spa – Secol SA. Ulterior semnării contractului, pe secțiunea E a apărut problema construirii unor ecoducte pentru urși, lucrare care trebuie licitată separat, în condițiile în care costurile nu sunt suprinse în suma contractului inițial.
Au sesizat însă penibilul utilizatorii forumului peundemerg.ro, al Asociației Pro Infrastructură. „Mă mir cum nimeni din companie nu sesizează hilarul situației de-a evalua LD2 ca un întreg, deși știm cu toții că Salini n-a primit de făcut decât sectoarele A,B,C,D, în timp ce sectorul E (cu faimosul său subsector E2, cel cu tunelurile) va face obiectul altei licitații”, a scris unul dintre ei. „CNAIR nu poate «rezilia» contractul cu Salini. Mai ales nu pentru niște șanțuri de scurgere de la Margina sau pentru un CIC nedat încă în funcțiune. Poate ajunge la un acord cu Salini, prin care cele două părți convin că Salini nu poate executa în cadrul sumei stabilite în contractul inițial tunelurile cerute ulterior semnării contractului, iar valoarea contractului pentru Lotul 2 va fi diminuată cu valoarea corespunzătoare lucrarilor de pe secțiunea E. Sau, mai simplu, nu poate fi vorba de o reziliere (o decizie unilaterală), ci de un acord (act adițional) prin care cele două părți stabilesc care este valoarea secțiunii E, valoare care va fi scăzută din factura finală prezentată de Salini”, a explicat alt utilizator.
Până vom afla concret de la Ministerul Transporturilor / CNAIR ce contracte aflate în vigoare au fost reziliate, fie și parțial, și care este suma penalităților aplicate, vă reamintim că pe LD2 au fost deschiși, în martie 2017, 15 kilometri, între Traian Vuia şi Margina. În acest moment se circulă pe secțiunile A, B și C. Secțiunea D, chiar dacă va fi finalizată, se oprește în câmp. Și va rămâne așa, până când va fi scoasă la licitație și ulterior realizată, cu tot cu tunelurile pentru urși, secțiunea E…
Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017
Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017
Comentarii prin facebook